Jövőre nem szívatja tovább Vásárhelyt a Volánbusz

  • narancs.hu
  • 2023. december 19.

Kis-Magyarország

Az önkormányzat 2021-ben más céget bízott meg a közösségi közlekedéssel, az állami társaság mégis tovább járatta a buszait, üresen.

Az év végéig közlekednek a Volánbusz helyi járatai Hódmezővásárhelyen, mert december 31-én lejár a szerződése a hódmezővásárhelyi városi autóbuszjáratok üzemeltetésére – tájékoztatta a közlekedési cég kedden az MTI-t.

A hódmezővásárhelyi közösségi közlekedésre még a Volánbusz jogelődje, a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. kötött szerződést a város önkormányzatával 2018-ban. Az akkori megállapodás 2023 végéig szólt. A hódmezővásárhelyi önkormányzat azonban közben 2021. március elsejétől egy másik céggel, a Jovány Busz Kft.-vel kötött szerződést, több körjárat működtetésére, úgy, hogy a városkártyával rendelkező vásárhelyiek ingyen ülhettek föl a buszra. 

A Volánbusz álláspontja az volt, hogy az önkormányzat döntése szabálytalan, és bár Hódmezővásárhely nem állta tovább a Volánbusz járműveinek közlekedtetését, a cég „folyamatosan teljesítette közszolgáltatási kötelezettségeit a városban”, vagyis járatta tovább a buszait. Az állami cég 300 millió forintot meghaladó összeget követel Hódmezővásárhelytől, pert is indított.

Az MTI beszámolója is említi, hogy  Márki-Zay Péter polgármester (MMM-Tiszta Vásárhelyért Egyesület) a hódmezővásárhelyi közgyűlés véleményét kikérve döntött 2020 decemberében a helyi buszközlekedés átszervezéséről.

A vásárhelyi önkormányzat által működtetett Hódpress a hír kapcsán emlékeztet, hogy a bírósági eljárás még zajlik a Volánbusz és a város között.

Márki-Zay Péter szerint százmilliókba került az adófizetőknek, hogy az állami tulajdonú Volánbusz, csak hogy megleckéztesse a várost, továbbra is járatta a buszait, amelyeken nemigen ült utas, hiszen a másik járatra ingyen lehetett fölszállni. A posztból kiderül, a Jovány Busz kevesebb pénzért gyakrabban közlekedő járatokat működtet, az önkormányzat spórolt a tömegközlekedésre szánt forrásokkal.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.