Jövőre nem szívatja tovább Vásárhelyt a Volánbusz

  • narancs.hu
  • 2023. december 19.

Kis-Magyarország

Az önkormányzat 2021-ben más céget bízott meg a közösségi közlekedéssel, az állami társaság mégis tovább járatta a buszait, üresen.

Az év végéig közlekednek a Volánbusz helyi járatai Hódmezővásárhelyen, mert december 31-én lejár a szerződése a hódmezővásárhelyi városi autóbuszjáratok üzemeltetésére – tájékoztatta a közlekedési cég kedden az MTI-t.

A hódmezővásárhelyi közösségi közlekedésre még a Volánbusz jogelődje, a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. kötött szerződést a város önkormányzatával 2018-ban. Az akkori megállapodás 2023 végéig szólt. A hódmezővásárhelyi önkormányzat azonban közben 2021. március elsejétől egy másik céggel, a Jovány Busz Kft.-vel kötött szerződést, több körjárat működtetésére, úgy, hogy a városkártyával rendelkező vásárhelyiek ingyen ülhettek föl a buszra. 

A Volánbusz álláspontja az volt, hogy az önkormányzat döntése szabálytalan, és bár Hódmezővásárhely nem állta tovább a Volánbusz járműveinek közlekedtetését, a cég „folyamatosan teljesítette közszolgáltatási kötelezettségeit a városban”, vagyis járatta tovább a buszait. Az állami cég 300 millió forintot meghaladó összeget követel Hódmezővásárhelytől, pert is indított.

Az MTI beszámolója is említi, hogy  Márki-Zay Péter polgármester (MMM-Tiszta Vásárhelyért Egyesület) a hódmezővásárhelyi közgyűlés véleményét kikérve döntött 2020 decemberében a helyi buszközlekedés átszervezéséről.

A vásárhelyi önkormányzat által működtetett Hódpress a hír kapcsán emlékeztet, hogy a bírósági eljárás még zajlik a Volánbusz és a város között.

Márki-Zay Péter szerint százmilliókba került az adófizetőknek, hogy az állami tulajdonú Volánbusz, csak hogy megleckéztesse a várost, továbbra is járatta a buszait, amelyeken nemigen ült utas, hiszen a másik járatra ingyen lehetett fölszállni. A posztból kiderül, a Jovány Busz kevesebb pénzért gyakrabban közlekedő járatokat működtet, az önkormányzat spórolt a tömegközlekedésre szánt forrásokkal.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.