Jövőre nem szívatja tovább Vásárhelyt a Volánbusz

  • narancs.hu
  • 2023. december 19.

Kis-Magyarország

Az önkormányzat 2021-ben más céget bízott meg a közösségi közlekedéssel, az állami társaság mégis tovább járatta a buszait, üresen.

Az év végéig közlekednek a Volánbusz helyi járatai Hódmezővásárhelyen, mert december 31-én lejár a szerződése a hódmezővásárhelyi városi autóbuszjáratok üzemeltetésére – tájékoztatta a közlekedési cég kedden az MTI-t.

A hódmezővásárhelyi közösségi közlekedésre még a Volánbusz jogelődje, a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. kötött szerződést a város önkormányzatával 2018-ban. Az akkori megállapodás 2023 végéig szólt. A hódmezővásárhelyi önkormányzat azonban közben 2021. március elsejétől egy másik céggel, a Jovány Busz Kft.-vel kötött szerződést, több körjárat működtetésére, úgy, hogy a városkártyával rendelkező vásárhelyiek ingyen ülhettek föl a buszra. 

A Volánbusz álláspontja az volt, hogy az önkormányzat döntése szabálytalan, és bár Hódmezővásárhely nem állta tovább a Volánbusz járműveinek közlekedtetését, a cég „folyamatosan teljesítette közszolgáltatási kötelezettségeit a városban”, vagyis járatta tovább a buszait. Az állami cég 300 millió forintot meghaladó összeget követel Hódmezővásárhelytől, pert is indított.

Az MTI beszámolója is említi, hogy  Márki-Zay Péter polgármester (MMM-Tiszta Vásárhelyért Egyesület) a hódmezővásárhelyi közgyűlés véleményét kikérve döntött 2020 decemberében a helyi buszközlekedés átszervezéséről.

A vásárhelyi önkormányzat által működtetett Hódpress a hír kapcsán emlékeztet, hogy a bírósági eljárás még zajlik a Volánbusz és a város között.

Márki-Zay Péter szerint százmilliókba került az adófizetőknek, hogy az állami tulajdonú Volánbusz, csak hogy megleckéztesse a várost, továbbra is járatta a buszait, amelyeken nemigen ült utas, hiszen a másik járatra ingyen lehetett fölszállni. A posztból kiderül, a Jovány Busz kevesebb pénzért gyakrabban közlekedő járatokat működtet, az önkormányzat spórolt a tömegközlekedésre szánt forrásokkal.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Münster egén

Több mint húsz év telt el azóta, hogy az HBO bemutatta Tom Hanks és Steven Spielberg háborús sorozatát, az elég szerencsétlen magyar fordításban Az elit alakulatként futó Band of Brotherst.

Aki soha nem járt Tulsában

  • - turcsányi -

Mathew Brady a fotográfia történetének kétségkívül kimagasló alakja, az első fotoriporter, az első PR-szakember, az első bármi.

Elsüllyedt Budapest

„Szép Ernő előbb népszerű költő volt, azután divatos színpadi szerző lett, regényei irodalmi szenzációknak számítottak, azután egy időre szinte teljesen megfeledkeztünk róla” – írta Hegedűs Géza 1976-ban, A magyar irodalom arcképcsarnoka című portrékötetében. 

Búcsú a gonosztól

A német író, Otfried Preuβler (1923–2013) művei közül itthon leginkább a Torzonborzról, a rablóról (eredeti nevén Hotzenplotz) szóló történeteket ismerjük.

Kedvezmény

Az idén 125 éves Közlekedési Múzeumot bombatalálat érte a 2. világháborúban, az épület és a gyűjtemény nagy része elpusztult. Csak 1965-ben nyílt meg újra, majd ötven éven át működött, a hiányosságai ellenére is hatalmas érdeklődés mellett. A Liget-projekt azonban a Közlekedési Múzeumot sem kímélte, 2015-ben bezárták, 2017-ben lebontották.