Jövőre nem szívatja tovább Vásárhelyt a Volánbusz

  • narancs.hu
  • 2023. december 19.

Kis-Magyarország

Az önkormányzat 2021-ben más céget bízott meg a közösségi közlekedéssel, az állami társaság mégis tovább járatta a buszait, üresen.

Az év végéig közlekednek a Volánbusz helyi járatai Hódmezővásárhelyen, mert december 31-én lejár a szerződése a hódmezővásárhelyi városi autóbuszjáratok üzemeltetésére – tájékoztatta a közlekedési cég kedden az MTI-t.

A hódmezővásárhelyi közösségi közlekedésre még a Volánbusz jogelődje, a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. kötött szerződést a város önkormányzatával 2018-ban. Az akkori megállapodás 2023 végéig szólt. A hódmezővásárhelyi önkormányzat azonban közben 2021. március elsejétől egy másik céggel, a Jovány Busz Kft.-vel kötött szerződést, több körjárat működtetésére, úgy, hogy a városkártyával rendelkező vásárhelyiek ingyen ülhettek föl a buszra. 

A Volánbusz álláspontja az volt, hogy az önkormányzat döntése szabálytalan, és bár Hódmezővásárhely nem állta tovább a Volánbusz járműveinek közlekedtetését, a cég „folyamatosan teljesítette közszolgáltatási kötelezettségeit a városban”, vagyis járatta tovább a buszait. Az állami cég 300 millió forintot meghaladó összeget követel Hódmezővásárhelytől, pert is indított.

Az MTI beszámolója is említi, hogy  Márki-Zay Péter polgármester (MMM-Tiszta Vásárhelyért Egyesület) a hódmezővásárhelyi közgyűlés véleményét kikérve döntött 2020 decemberében a helyi buszközlekedés átszervezéséről.

A vásárhelyi önkormányzat által működtetett Hódpress a hír kapcsán emlékeztet, hogy a bírósági eljárás még zajlik a Volánbusz és a város között.

Márki-Zay Péter szerint százmilliókba került az adófizetőknek, hogy az állami tulajdonú Volánbusz, csak hogy megleckéztesse a várost, továbbra is járatta a buszait, amelyeken nemigen ült utas, hiszen a másik járatra ingyen lehetett fölszállni. A posztból kiderül, a Jovány Busz kevesebb pénzért gyakrabban közlekedő járatokat működtet, az önkormányzat spórolt a tömegközlekedésre szánt forrásokkal.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.