Börtönnel fenyegetik a republikánusok a Covid-korlátozások arcát

  • narancs.hu
  • 2024. június 4.

Külpol

Anthony Faucinak több korábbi kijelentése miatt is magyarázkodnia kellett.

Önkéntes tanúvallomást tett kedden a Kongresszus koronavírus-járvánnyal foglalkozó külön albizottsága előtt Dr. Anthony Fauci, aki évtizedekig vezette az Allergia és Fertőző Betegségek Nemzeti Intézetét az Egyesült Államokban. Az albizottság republikánus tagjai még az emberiség elleni bűntettel is megvádolták a koronavírus miatt hozott korlátozások arcát.

„Az amerikaiakat agresszívan megfélemlítették, megszégyenítették és elhallgattatták, ha csak megkérdőjelezték vagy megvitatták az olyan kérdéseket, mint a távolságtartás, a maszkviselés, az oltás vagy a Covid eredete” 

– mondta nyitóbeszédében Brad Wenstrup ohiói republikánus képviselő az ABC News tudósítása szerint, mielőtt kérdéseket szegeztek volna Anthony Faucinak.

Az immunológust a beszámolók szeront tényleg nem kímélték: Fauci elutasította azt a vádat, miszerint beleavatkozott volna a pandémia eredetét firtató kutatásokba, emellett azt is cáfolta, hogy el akarta volna tussolni, hogy az valójában a vuhani laborból származott volna, valamint hogy a Nemzeti Egészségügyi Intézet hozzájárult volna annak létrehozásához.

„Egyikünk sem tudhat mindent, ami Kínában vagy Wuhanban vagy bárhol máshol történik. És ez az oka annak, hogy ma azt mondom, nyitottan állok ahhoz, hogy mi az eredete” – védekezett  Fauci, aki tagadta azt is, hogy a privát emailfiókját használta volna munkaügyben is, hogy ne maradjon hivatalos nyoma a leveleinek.

A távolságtartás előírását illetően is megszólalt. Elmondása szerint korábban azért állította, hogy „csak úgy jött” az intézkedés, és „nincs tudományos alapja,” mert klinikai tesztek nem bizonyították annak hatékonyságát.

A demokraták védelmükbe vették Faucit, Robert Garcia képviselő felelőtlennek nevezte Greene megjegyzéseit. A demokraták elsősorban az előrelépésre igyekeztek összpontosítani a meghallgatás során, és azzal vádolták a republikánusokat, hogy Faucit bűnbakként használják.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.