Egy afgán női test

  • narancs.hu
  • 2015. március 27.

Lokál

Kődobálásba torkollott az antitapi kampány Afganisztánban.
false

Afganisztán utcáin, terein, a közlekedési eszközökön a lányok és asszonyok ki vannak téve a tapizó, fogdosó férfikezek kényének-kedvének. E megalázó „hagyomány” ellen lépett fel Kubra Khademi. A 27 éves művésznő egyrészes fürdőruhához hasonló formájú páncélt kovácsoltatott magának, méretes mellekkel és fenékkel, és február végén, a nemzetközi nőnaphoz közeledvén, ebben (és természetesen testét takaró ruházatban, fejkendőben) ment ki a forgalmas utcára Kabul belvárosában. „Az történt, amire számítottam” – nyilatkozta utólag az AFP-nek. Fogdosták, lökdösték, szidalmazták, kövekkel dobálták. Hat-nyolc percig bírta, azután taxiba szállva elmenekült. Az eseményeket az AP hírügynökség fotósa örökítette meg.

false

Kubra Khademi családja a tálibok elől Pakisztánba menekült, ott nőtt fel, de a képzőművészeti egyetemet már Kabulban végezte el. Az illetlen fogdosás traumáját gyerekkora óta hordozza magában. Az utcán fogdosta meg valaki, és hiába kiabált, nemhogy segítséget nem kapott, de még őt, a 4-5 éves kislányt hibáztatták. A páncélos sétával erre a jelenségre akarta ráirányítani a figyelmet. Annyi történt, hogy utána halálos fenyegetéseket kapott, és egy biztonságosabb lakásba költözött el otthonról.

false

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.