Évente 80 millió forintot költenek a Sorsok Háza állagmegóvására

  • narancs.hu
  • 2017. december 26.

Lokál

A milliárdokból felépült, ám soha ki nem nyitott múzeum lassan három éve az enyészeté.

Közérdekűadat-igényléssel tudta meg a HírTv, hogy a holokauszt áldozatainak emléket állító múzeum épülete hiába készült el évekkel ezelőtt, a tárlat tartalmáról és az üzemeltetésről a kormánynak még nem sikerült megegyeznie a zsidó szervezetekkel. A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) szerint a múzeum már nem is nyit ki a választás előtt.

A kormány 2013-ban különített el 7,5 milliárd forintot a Sorsok Házára, és az eredeti elképzelés szerint a múzeumot már 2014-ben meg kellett volna nyitni. A tárlat koncepciójának kidolgozásáért az a közalapítvány felel, amelynek vezetője a Terror Háza Múzeum főigazgatója, Schmidt Mária lett. A kiállítás tartalmi kérdéseiben azonban nincs megegyezés a zsidó szervezetekkel, a Mazsihisz ezért kiszállt az tárgyalásokból. A kormány korábban kijelentette, hogy – elsősorban az addigi kritikák miatt – a múzeum akkor kezdheti meg működését, ha a tervezett tárlattal egyetértenek a magyarországi zsidó szervezetek és a nemzetközi szakértők.

A Sorsok Háza projekttel korábban részletesen foglalkoztunk nyomtatott kiadásunkban

Köszönet nélkül – Lobbik és aggályok a Sorsok Háza körül

A tavaszra tervezett megnyitó ellenére meglehetősen kevés konkrétumot tudunk a Sorsok Házáról – nemcsak a kívülállók, de a projektben részt vevő testületek is. A közbeszerzéseken azonban osztoznak: itt nemcsak a Terror Háza és környezete, de a kormányzati tendereken egyre sikeresebb óbudai cég is nyer.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."