Karácsony Gulyás Gergelynek: nevetséges és méltatlan a kormány titkolózása
karacsony_beszed_top_story_lead.jpg

Karácsony Gulyás Gergelynek: nevetséges és méltatlan a kormány titkolózása

  • narancs.hu
  • 2020. május 14.

Lokál

A főpolgármester szerint a kormány elsunnyogja az egyeztetést, információt nem ad át, a pénzeket elveszi, de a döntések felelősségét nem vállalja.

„A korlátlan felhatalmazással rendelkező kormány, amely az információkat is kisajátította, a megígért egyeztetést elsunnyogja, miközben statáriálisan hoz döntést az önkormányzatok bevételeiről, most, a korlátozások lazításáról nem tud/akar/mer maga döntést hozni“, áll Karácsony Gergely levelében, amit Gulyás Gergelynek küldött.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter kikérte a polgármesterek véleményét a kijárási korlátozás megszüntetéséről. Karácsony a Facebookon tette közzé válaszát.

A főpolgármester nevetségesnek és méltatlannak tartja a kormány kifogásait, melyekkel elhárítja a járványra vonatkozó részletes adatok megismerésére irányuló kéréseket. Karácsony ugyanis támogatja Budapest biztonságos újranyitását, a korlátozások fokozatos feloldását, de ennek időzítéséhez és ütemezéséhez ismerni kellene a részletes járványügyi adatokat. Ezeket azonban hiába kéri a főpolgármester, a kormány nem osztja meg vele.

Éppen ezért nem tudom elfogadni, hogy a kormányzat – miközben mind tárgyát, mind idejét tekintve példátlan terjedelmű, rendkívüli közjogi felhatalmazással rendelkezik – nem kívánja viselni a kijárási korlátozás megszüntetésével kapcsolatos politikai felelősséget, ugyanakkor érdemi partneri együttműködésre sem hajlandó.“

Karácsony szerint az eddig megismert adatok alapján lényegében nincsenek új lakossági (vagyis nem kórházi vagy más intézményi) fertőzöttek, ezért nem érti, miért hezitál a kormány a budapesti korlátozások enyhítésével kapcsolatban.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.