Minden, amit tudni kell a holnapi bringásfelvonulásról

  • narancs.hu
  • 2016. április 22.

Lokál

Holnap lesz az I Bike Budapest, az eseményre több ezer biciklist várnak. A Magyar Kerékpárosklub közleménye.

A felvonulás gyülekezője 15 órakor lesz a Közraktár utcában, majd a rakpartok, a Dózsa György út, a Hősök tere, Andrássy út, Kiskörút, Üllői út, Petőfi híd, Attila út, Alagút, Lánchíd és Margit híd útvonalon haladva a Margitszigeten ér véget.

A tavaszi bringaünnep – ami a holland nagykövetség támogatásával a Cycling Festival Europe keretében valósul meg – családok és még nem rendszeresen kerékpározók számára is egy vidám hangulatú esemény lesz, mely lezárt utakon mutat egy új nézőpontot a városlakók számára. Az esemény üzenete, hogy egy napig üljön mindenki kerékpárra akkor is, ha hétköznap nem tesz így, és pár órára nézze meg, milyen lehet az élhető, kerékpárbarát főváros!

false

 

Fotó: Facebook/I bike Budapest

A felvonulás érinti Budapest legszebb, de máskor az autóforgalom miatt kevésbé vonzó részeit, majd kb. 19 órakor bicikliemeléssel ér véget a margitszigeti Rózsakert alatti réten (//www [dot] google [dot] hu/maps/ [at] 47 [dot] 5243197,19.0490945,365m/data=!3m1!1e3!4m2!9m1!1b1?hl=hu">térkép). A bringaemelés előtt és után a réten piknik, zene, a Budapest Bike Maffia és a Cyclonomia kitelepülése várható, 20 és 22 óra között filmvetítés lesz.

További fejlődés kell Budapestnek!

20 év alatt megtizenegyszereződött a belvárosban kerékpározók száma, a városközpont több részén 10% körüli arányt tesz ki a járművek közt a kerékpár. Minden évben többen jönnek rá, hogy a bicikli egy gyors, egyszerű, olcsó közlekedési mód. Míg 10 éve különlegességnek számított így közlekedni, ma már a legszélesebb rétegek bringáznak.

A Magyar Kerékpárosklub éppen ezért a korábbi évek fejlesztéseinek folytatását és a fennmaradó hiányosságok pótlását sürgeti. A Kerékpárosklub Tarlós István téli bejelentései után mintegy 20 oldalas programot juttatott el Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesnek, melyben leírták, mire van szükség, hogy Budapest utolérje a városlakók tempóját.

A legfontosabb, hogy egységes, vonzó, logikus és kiszámítható úthálózaton lehessen biciklivel közlekedni. A klub az elavult kerékpárutak újratervezését, a hidak átjárhatóságának fejlesztését, a bel- és külvárosok összekapcsolását, általános forgalomcsillapítást, a közbringarendszer fejlesztését, szemléletformáló kampányok szervezését szeretné.

Egyre sürgetőbb a Nagykörút, az Üllői út és a Bartók Béla út átalakítása, utóbbi kettőre már kész tervek vannak, írja a szervezet. A fejlesztések mellett szemléletformáló kampányokra is szükség van, a kerékpározás csak így válhat a közlekedési rendszer részévé.

Tarlós Istvánnal tárgyalt a Kerékpárosklub

A múlt héten nyilvánosságra került, a főváros eredményeit veszélyeztető Tarlós-csomagról tárgyalt a főpolgármesterrel szerdán a Kerékpárosklub elnöke. Tarlós István és Kürti Gábor megállapodott, hogy a civil szervezet helyet kap a városházán működő, biciklis kérdésekkel foglalkozó munkacsoportban. A civilek azonban nemcsak tárgyalóasztaloknál, hanem a szombati felvonuláson is felszólalnak majd a kerékpározás fejlesztése mellett.

A Magyar Kerékpárosklub szerint egész Budapest érdeke az elmúlt évek fejlődésének folytatása, hiszen a biciklizés egy olcsó, de megtérülő beruházás, ami nemcsak gyors és egyszerű közlekedési eszköz a használóinak, hanem a még nem kerékpározók számára is egészségesebb környezetet, jobb életminőséget biztosít.

Útlezárások lesznek

A várhatóan több ezres I Bike Budapest felvonulás gyülekezője 15 órakor lesz a Közraktár utcában, innen a résztvevők rendőri biztosítás, a BKK munkatársai és több száz önkéntes rendező kíséretében tekernek a Margitszigetre. A szervezők ügyelnek a tömegközlekedés, a gyalogosok és főbb közlekedési útvonalakon az autók átengedésére, de így is sok útlezárás, terelés és fennakadás várható.

A felvonulás útvonala: Közraktár utca–Pesti alsó rakpart–Dráva utca (csak a menetirány szerinti oldal)–Dózsa György út (csak a menetirány szerinti oldal)–Andrássy út–Bajcsy-Zsilinszky út (csak a menetirány szerinti oldal)–Károly körút (csak a menetirány szerinti oldal)–Astoria–Múzeum körút (csak a menetirány szerinti oldal)–Üllői út (csak a menetirány szerinti oldal)–Ferenc körút (csak a menetirány szerinti oldal)–Petőfi híd (csak a menetirány szerinti oldal)–Műegyetem rakpart (csak a menetirány szerinti oldal)–Budai alsó rakpart–Döbrentei tér–Attila út–Alagút utca–Alagút–Clark Ádám tér–Széchenyi lánchíd–Széchenyi István tér–Alkotmány utca–Garibaldi utca–Nádor utca–Vértanúk tere–Báthory utca–Honvéd utca–Markó utca–Széchenyi rakpart–Jászai Mari tér–Margit híd (csak a menetirány szerinti oldal)–Margitsziget, Központi út.

Időszakos fennakadásokra lehet számítani a 2-es (és 2-es villamospótló), 4/6-os villamosok, az 5-ös, 9-es, 15-ös, 115-ös, 20E, 26-os, 30-as, 105-ös, 153-as, 178-as, 212-es és 230-as buszok, a 75-ös, valamint 83-as trolibuszok közlekedésében. 
Részletes információ a BKK honlapján.

Az útvonal térképen itt tekinthető meg. Készítettünk egy magyarázó videót is az útvonalról: ezt itt. Minden további információ megtalálható itt és a Facebookon.

Figyelmébe ajánljuk

Orbán nagyotmondása a délszláv háborúba való magyar beavatkozás visszautasításáról

Nem létező szerbiai magyar beavatkozás amerikai követelésének visszautasításáról beszélt pénteki állami rádiós szózatában Orbán Viktor. Az 1999-es jugoszláviai légiháború során nem volt tervbe véve szárazföldi művelet, nem volt mit megakadályozni. Orbán hári jánosi „visszaemlékezése” egy bő másfél éve kezdődött önfényezés második része.