A felvonulás gyülekezője 15 órakor lesz a Közraktár utcában, majd a rakpartok, a Dózsa György út, a Hősök tere, Andrássy út, Kiskörút, Üllői út, Petőfi híd, Attila út, Alagút, Lánchíd és Margit híd útvonalon haladva a Margitszigeten ér véget.
A tavaszi bringaünnep – ami a holland nagykövetség támogatásával a Cycling Festival Europe keretében valósul meg – családok és még nem rendszeresen kerékpározók számára is egy vidám hangulatú esemény lesz, mely lezárt utakon mutat egy új nézőpontot a városlakók számára. Az esemény üzenete, hogy egy napig üljön mindenki kerékpárra akkor is, ha hétköznap nem tesz így, és pár órára nézze meg, milyen lehet az élhető, kerékpárbarát főváros!
|
A felvonulás érinti Budapest legszebb, de máskor az autóforgalom miatt kevésbé vonzó részeit, majd kb. 19 órakor bicikliemeléssel ér véget a margitszigeti Rózsakert alatti réten (//www [dot] google [dot] hu/maps/ [at] 47 [dot] 5243197,19.0490945,365m/data=!3m1!1e3!4m2!9m1!1b1?hl=hu">térkép). A bringaemelés előtt és után a réten piknik, zene, a Budapest Bike Maffia és a Cyclonomia kitelepülése várható, 20 és 22 óra között filmvetítés lesz.
További fejlődés kell Budapestnek!
20 év alatt megtizenegyszereződött a belvárosban kerékpározók száma, a városközpont több részén 10% körüli arányt tesz ki a járművek közt a kerékpár. Minden évben többen jönnek rá, hogy a bicikli egy gyors, egyszerű, olcsó közlekedési mód. Míg 10 éve különlegességnek számított így közlekedni, ma már a legszélesebb rétegek bringáznak.
A Magyar Kerékpárosklub éppen ezért a korábbi évek fejlesztéseinek folytatását és a fennmaradó hiányosságok pótlását sürgeti. A Kerékpárosklub Tarlós István téli bejelentései után mintegy 20 oldalas programot juttatott el Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesnek, melyben leírták, mire van szükség, hogy Budapest utolérje a városlakók tempóját.
A legfontosabb, hogy egységes, vonzó, logikus és kiszámítható úthálózaton lehessen biciklivel közlekedni. A klub az elavult kerékpárutak újratervezését, a hidak átjárhatóságának fejlesztését, a bel- és külvárosok összekapcsolását, általános forgalomcsillapítást, a közbringarendszer fejlesztését, szemléletformáló kampányok szervezését szeretné.
Egyre sürgetőbb a Nagykörút, az Üllői út és a Bartók Béla út átalakítása, utóbbi kettőre már kész tervek vannak, írja a szervezet. A fejlesztések mellett szemléletformáló kampányokra is szükség van, a kerékpározás csak így válhat a közlekedési rendszer részévé.
Tarlós Istvánnal tárgyalt a Kerékpárosklub
A múlt héten nyilvánosságra került, a főváros eredményeit veszélyeztető Tarlós-csomagról tárgyalt a főpolgármesterrel szerdán a Kerékpárosklub elnöke. Tarlós István és Kürti Gábor megállapodott, hogy a civil szervezet helyet kap a városházán működő, biciklis kérdésekkel foglalkozó munkacsoportban. A civilek azonban nemcsak tárgyalóasztaloknál, hanem a szombati felvonuláson is felszólalnak majd a kerékpározás fejlesztése mellett.
A Magyar Kerékpárosklub szerint egész Budapest érdeke az elmúlt évek fejlődésének folytatása, hiszen a biciklizés egy olcsó, de megtérülő beruházás, ami nemcsak gyors és egyszerű közlekedési eszköz a használóinak, hanem a még nem kerékpározók számára is egészségesebb környezetet, jobb életminőséget biztosít.
Útlezárások lesznek
A várhatóan több ezres I Bike Budapest felvonulás gyülekezője 15 órakor lesz a Közraktár utcában, innen a résztvevők rendőri biztosítás, a BKK munkatársai és több száz önkéntes rendező kíséretében tekernek a Margitszigetre. A szervezők ügyelnek a tömegközlekedés, a gyalogosok és főbb közlekedési útvonalakon az autók átengedésére, de így is sok útlezárás, terelés és fennakadás várható.
A felvonulás útvonala: Közraktár utca–Pesti alsó rakpart–Dráva utca (csak a menetirány szerinti oldal)–Dózsa György út (csak a menetirány szerinti oldal)–Andrássy út–Bajcsy-Zsilinszky út (csak a menetirány szerinti oldal)–Károly körút (csak a menetirány szerinti oldal)–Astoria–Múzeum körút (csak a menetirány szerinti oldal)–Üllői út (csak a menetirány szerinti oldal)–Ferenc körút (csak a menetirány szerinti oldal)–Petőfi híd (csak a menetirány szerinti oldal)–Műegyetem rakpart (csak a menetirány szerinti oldal)–Budai alsó rakpart–Döbrentei tér–Attila út–Alagút utca–Alagút–Clark Ádám tér–Széchenyi lánchíd–Széchenyi István tér–Alkotmány utca–Garibaldi utca–Nádor utca–Vértanúk tere–Báthory utca–Honvéd utca–Markó utca–Széchenyi rakpart–Jászai Mari tér–Margit híd (csak a menetirány szerinti oldal)–Margitsziget, Központi út.
Időszakos fennakadásokra lehet számítani a 2-es (és 2-es villamospótló), 4/6-os villamosok, az 5-ös, 9-es, 15-ös, 115-ös, 20E, 26-os, 30-as, 105-ös, 153-as, 178-as, 212-es és 230-as buszok, a 75-ös, valamint 83-as trolibuszok közlekedésében. Részletes információ a BKK honlapján.
Az útvonal térképen itt tekinthető meg. Készítettünk egy magyarázó videót is az útvonalról: ezt itt. Minden további információ megtalálható itt és a Facebookon.