Minden, amit tudni kell a holnapi bringásfelvonulásról

  • narancs.hu
  • 2016. április 22.

Lokál

Holnap lesz az I Bike Budapest, az eseményre több ezer biciklist várnak. A Magyar Kerékpárosklub közleménye.

A felvonulás gyülekezője 15 órakor lesz a Közraktár utcában, majd a rakpartok, a Dózsa György út, a Hősök tere, Andrássy út, Kiskörút, Üllői út, Petőfi híd, Attila út, Alagút, Lánchíd és Margit híd útvonalon haladva a Margitszigeten ér véget.

A tavaszi bringaünnep – ami a holland nagykövetség támogatásával a Cycling Festival Europe keretében valósul meg – családok és még nem rendszeresen kerékpározók számára is egy vidám hangulatú esemény lesz, mely lezárt utakon mutat egy új nézőpontot a városlakók számára. Az esemény üzenete, hogy egy napig üljön mindenki kerékpárra akkor is, ha hétköznap nem tesz így, és pár órára nézze meg, milyen lehet az élhető, kerékpárbarát főváros!

false

 

Fotó: Facebook/I bike Budapest

A felvonulás érinti Budapest legszebb, de máskor az autóforgalom miatt kevésbé vonzó részeit, majd kb. 19 órakor bicikliemeléssel ér véget a margitszigeti Rózsakert alatti réten (//www [dot] google [dot] hu/maps/ [at] 47 [dot] 5243197,19.0490945,365m/data=!3m1!1e3!4m2!9m1!1b1?hl=hu">térkép). A bringaemelés előtt és után a réten piknik, zene, a Budapest Bike Maffia és a Cyclonomia kitelepülése várható, 20 és 22 óra között filmvetítés lesz.

További fejlődés kell Budapestnek!

20 év alatt megtizenegyszereződött a belvárosban kerékpározók száma, a városközpont több részén 10% körüli arányt tesz ki a járművek közt a kerékpár. Minden évben többen jönnek rá, hogy a bicikli egy gyors, egyszerű, olcsó közlekedési mód. Míg 10 éve különlegességnek számított így közlekedni, ma már a legszélesebb rétegek bringáznak.

A Magyar Kerékpárosklub éppen ezért a korábbi évek fejlesztéseinek folytatását és a fennmaradó hiányosságok pótlását sürgeti. A Kerékpárosklub Tarlós István téli bejelentései után mintegy 20 oldalas programot juttatott el Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesnek, melyben leírták, mire van szükség, hogy Budapest utolérje a városlakók tempóját.

A legfontosabb, hogy egységes, vonzó, logikus és kiszámítható úthálózaton lehessen biciklivel közlekedni. A klub az elavult kerékpárutak újratervezését, a hidak átjárhatóságának fejlesztését, a bel- és külvárosok összekapcsolását, általános forgalomcsillapítást, a közbringarendszer fejlesztését, szemléletformáló kampányok szervezését szeretné.

Egyre sürgetőbb a Nagykörút, az Üllői út és a Bartók Béla út átalakítása, utóbbi kettőre már kész tervek vannak, írja a szervezet. A fejlesztések mellett szemléletformáló kampányokra is szükség van, a kerékpározás csak így válhat a közlekedési rendszer részévé.

Tarlós Istvánnal tárgyalt a Kerékpárosklub

A múlt héten nyilvánosságra került, a főváros eredményeit veszélyeztető Tarlós-csomagról tárgyalt a főpolgármesterrel szerdán a Kerékpárosklub elnöke. Tarlós István és Kürti Gábor megállapodott, hogy a civil szervezet helyet kap a városházán működő, biciklis kérdésekkel foglalkozó munkacsoportban. A civilek azonban nemcsak tárgyalóasztaloknál, hanem a szombati felvonuláson is felszólalnak majd a kerékpározás fejlesztése mellett.

A Magyar Kerékpárosklub szerint egész Budapest érdeke az elmúlt évek fejlődésének folytatása, hiszen a biciklizés egy olcsó, de megtérülő beruházás, ami nemcsak gyors és egyszerű közlekedési eszköz a használóinak, hanem a még nem kerékpározók számára is egészségesebb környezetet, jobb életminőséget biztosít.

Útlezárások lesznek

A várhatóan több ezres I Bike Budapest felvonulás gyülekezője 15 órakor lesz a Közraktár utcában, innen a résztvevők rendőri biztosítás, a BKK munkatársai és több száz önkéntes rendező kíséretében tekernek a Margitszigetre. A szervezők ügyelnek a tömegközlekedés, a gyalogosok és főbb közlekedési útvonalakon az autók átengedésére, de így is sok útlezárás, terelés és fennakadás várható.

A felvonulás útvonala: Közraktár utca–Pesti alsó rakpart–Dráva utca (csak a menetirány szerinti oldal)–Dózsa György út (csak a menetirány szerinti oldal)–Andrássy út–Bajcsy-Zsilinszky út (csak a menetirány szerinti oldal)–Károly körút (csak a menetirány szerinti oldal)–Astoria–Múzeum körút (csak a menetirány szerinti oldal)–Üllői út (csak a menetirány szerinti oldal)–Ferenc körút (csak a menetirány szerinti oldal)–Petőfi híd (csak a menetirány szerinti oldal)–Műegyetem rakpart (csak a menetirány szerinti oldal)–Budai alsó rakpart–Döbrentei tér–Attila út–Alagút utca–Alagút–Clark Ádám tér–Széchenyi lánchíd–Széchenyi István tér–Alkotmány utca–Garibaldi utca–Nádor utca–Vértanúk tere–Báthory utca–Honvéd utca–Markó utca–Széchenyi rakpart–Jászai Mari tér–Margit híd (csak a menetirány szerinti oldal)–Margitsziget, Központi út.

Időszakos fennakadásokra lehet számítani a 2-es (és 2-es villamospótló), 4/6-os villamosok, az 5-ös, 9-es, 15-ös, 115-ös, 20E, 26-os, 30-as, 105-ös, 153-as, 178-as, 212-es és 230-as buszok, a 75-ös, valamint 83-as trolibuszok közlekedésében. 
Részletes információ a BKK honlapján.

Az útvonal térképen itt tekinthető meg. Készítettünk egy magyarázó videót is az útvonalról: ezt itt. Minden további információ megtalálható itt és a Facebookon.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.