Őrsi Gergely szerint is túl drága a máriaremetei uszoda belépője

  • narancs.hu
  • 2019. november 5.

Lokál

A II. kerület frissen megválasztott ellenzéki polgármestere ezért azt ígéri, csökkentik az árakat és bővítik a szolgáltatásokat.

Ahogy arról mi is beszámoltunk az Index nyomán, az önkormányzati választások előtt éppen átadott máriaremetei Gyarmati Dezső Uszoda 7 milliárd forintban került, és egy felnőtt napijegy 4600 forint (kerületi kártyával is 3800), a teljes árú éves bérlet pedig 480 ezer forint, a diák és nyugdíjas 285 ezer, ezért a környékbeliek igen csak fel vannak háborodva. A frissen átadott uszodában ráadásul nincs szauna, a kültéri medence le van zárva, a tanmedencét pedig csak csoportok használhatják. Az ötven méteres medencét is lefelezték egy mobilfallal, az egyik felét csoportok, a másikat, 10 darab 25 méteres sávot a nagyközönség használhatja.

Erre reagálva Őrsi Gergely, a II. kerület frissen megválasztott polgármestere elmondta, hogy "Valóban kiugróan magasak az árak ahhoz képest, hogy csak egy fél medencét lehet használni az uszodában" - írja az Index.

A kerület ellenzéki vezetője a lapnak úgy fogalmazott: az áraknak a szolgáltatások színvonalához kell igazodnia, a jegyek áráról még az előző kerületvezetés egyezett meg az üzemeltetővel, ők azonban felül fogják vizsgálni és az a céljuk, hogy bővítsék a szolgáltatásokat és annak megfelelően állapítsák meg a jegyárszintet.

Őrsi azt is elmondta, hogy néhány héten belül megnyitják a kültéri, 33,3 méteres medencét a nagyközönségnek, amit télen is fognak tudni használni, hiszen sátorral fedik le. Ezek után csökkentik a jegyárakat és elkezdik a szaunák és közösségi terek kiépítését az alagsorban.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.