Vádat emeltek Lovasi András ellen

  • narancs.hu
  • 2020. május 16.

Lokál

A zenész tavaly tavasszal okozott balesetet. Elismeri felelősségét.

"A vádirat szerint a vádlott a több másodperce piros jelzés ellenére hajtott be a kereszteződésbe és okozott balesetet, amelyben két személy zúzódást és csonttörést szenvedett. Az ügyészség indítványozta, hogy a bíróság – tárgyalás mellőzésével, az ügyiratok alapján, büntetővégzésben – szabjon ki pénzbüntetést és határozott időre tiltsa el a vádlottat a közúti járművezetéstől” - közölte az ügyészség a Blikkel.

A napilap emlékezet arra, hogy Lovasi András tavaly tavasszal okozott balesetet, amikor autójával behajtott a Dózsa György út és a Damjanich utca kereszteződésébe, ahol összeütközött egy rendőrautóval, amelynek egy harmadik autó is nekicsapódott. A járőrkocsiban utazó két rendőr közül az egyik súlyosan megsérült. Lovasi próbált vele peren kívül megegyezni, de nem kapott lehetőséget.

false

A zenész a lappal közölte: "A felelősségemet elismerem. Várom az ügyben az ítéletet, és bármi is lesz az, elfogadom".

A Kiscsillag frontembere tavaly adott interjút a Magyar Narancsnak, amiben a balesetről is beszélt. Idézzük a beszélgetés ezen részét:

"MN: Egy nappal a lemezbemutató koncertek előtt autóbaleset részese voltál. Milyen hatása volt ennek a koncertekre?

LA: Nekem nincs meg az a fajta önismeretem magammal kapcsolatban, hogy látnám, ha esetleg épp szét vagyok zilálva. Azt veszem észre, hogy jobban össze van szorulva a gyomrom, és valami mélyen nyomasztó érzés fog el, amit hajlamos vagyok összekeverni a fellépé­sek előtti drukkal, stresszhelyzettel. A baleset után számítottam rá, hogy valamennyire dekoncentrált leszek a koncerteken. Ráadásul teljesen új felállásban léptem fel, új hangzással – sokismeretlenes volt az egyenlet. Az ember akkor tud nyugodtabban felmenni a színpadra, ha az ott történő dolgok legalább 70-80 százalékával tisztában van. Itt ez az arány kevesebb volt.

Úgyhogy nagyon büszke vagyok végül arra a sikerre, amivel zártuk a koncerteket. Valószínűleg a baleset sem véletlenül történt: egy nagyon furcsa, megfeszített időszaknak a kellős közepén vagy inkább a vége felé jött. Már abban a korban vagyok, amikor az ilyen terhelést nem lehet következmények nélkül elvinni. Nincs meg az a fajta technikám, hogy a felhalmozódó stressz-szituációkat távol tartsam magamtól fizikailag, tehát ilyen szempontból még mindig amatőr vagyok."

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.