Friss film nélkül is ismét The Rock a világ legjobban fizetett színésze
rock-759_top_story_lead.jpg
Dwayne Johnson

Friss film nélkül is ismét The Rock a világ legjobban fizetett színésze

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 15.

Mikrofilm

Úgy fest, fél Hollywood zsebét a Netflix tömi.

A multifunkcionális hírességek korában, amikor úgy tűnik, egy énekes csak azért dalol, egy színész pedig egyedül azért játszik, hogy minél zsírosabb reklámszerződéseket köthessen, egyre indokolatlanabbnak tűnnek az olyan listák, mint amilyen a Forbes "2020 legjobban fizetett színészei"-felsorolása. 2018-ban például úgy ült George Clooney a felsorolás tetejére, hogy akkor már két éve nem jött ki filmje – tequilamárkája eladásával viszont annyit keresett, hogy ha nem ragaszkodik hozzá, nem is kell már kamera elé állnia.

Az idei top 10 is tartalmaz néhány furcsaságot: az első helyen például az a Dwayne "The Rock" Johnson áll, akinek idén konkrétan nem is volt premierje. Persze, a koronavírus a feje tetejére állította a mozinaptárat, ám ez a pankrátorból lett színészt nem igazán érintette: tavaly befejeződött HBO-s sorozata, a Nagypályások – mellyel egyébként a legjobban fizetett tévésztárrá vált –, utolsó mozija, a Jumanji: A következő szint pedig decemberben debütált. A világ első számú akciósztárja a jövőben is marad a kaptafánál: a Disney-s Dzsungeltúrában ugyanúgy CGI-fák között szaladgál majd, mint a Jumanjikban, a netflixes Red Notice-ban a kémkedésbe is belekóstol, a Shazam! című DC-s képregényfilm spin-offjában, a Black Adamben pedig végre valóban szuperhőssé válik.

A Forbes mindezek közül egyedül a Red Notice-ért kapott gázsiját számolta fel neki, na meg saját, az Under Armour berkein belül futó, veszettül sikeres almárkáját, a Project Rockot.

A lista további része masszív Netflix-uralmat mutat: Ryan Reynolds (Six Underground - Hatan az alvilágból; Red Notice); Mark Wahlberg (Spenser az igazság nyomában); Ben Affleck (Az utolsó akarat) és Adam Sandler (Gyagyás gyilkosság) zsebeit is a streamingszolgáltató tömte ki idén. A legjobbak közé befért még Vin Diesel, aki bár hiába harcol, sehogy sem tud producerré válni, de a Halálos iramban-széria így is szépen hoz neki a konyhára; az épp az Amazonnak sorozatot készítő bollywoodi sztár, Akshay Kumar; a színpadok után a streamingvilágot letaroló Lin-Manuel Miranda; a két éve még a Lánchídon táncikáló Will Smith; és Jackie Chan, aki hozzánk ugyan egyre ritkábban jut el a vászonig, de az elmúlt egy évben 5 filmet is készített.

A világ legjobban fizetett színésznőinek listájára egyelőre még várnunk kell, az elmúlt pár száz év tapasztalatai alapján viszont biztosak lehetünk benne: egyikük se férne be a férfi lista top 10-ébe.

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egzaltált Dürer

A monumentális kiállítás középpontjában egyetlen mű, egy 1506-os dátummal jelölt, Selmecbányáról származó gótikus szárnyas oltár áll, amelynek az egyik táblaképével (helyesebben reprodukciójával) mindenki találkozott már. A kollektív emlékezetünkbe beégett a Vizitáció (Mária találkozása Erzsébettel), ám ez nem mondható el a nyolcból megmaradt hét táblaképről – amelyek most először láthatók együtt.

0–24

A hétköznapi és ünnepnapi fasizmus letagadásának megvannak a magyarban is a kulcsmondatai, közbeszédbéli szállóigéi. Kivétel nélkül önleleplező mondatok, melyek igen gyakran egyeznek is a közlő szándékaival.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

Szivárgás

Tavaly szeptemberben a kuruc.info közzétett egy olyan párbeszédet tartalmazó hangfelvételt, amelyen többek között ez hallható: „Nekem a Viktor azt mondta, hogy azért jöjjek be, hogy beszéljük meg, hogy ki fenyegetett meg.”

Szép, új, szintetikus világ

  • Váradi András

Egy jó kép többet mond, mint ezer szó. Közhelyes, de attól még igaz bon mot. Robert Capa még rá is duplázott, amikor azt mondta: el tud képzelni egy olyan képet (fotót), amely akkora hatással van az emberekre, hogy soha többé nem lesz háború.

Közös pont híján

Hosszú ideig az évszázad üzleteként hirdették a német fegyvergyártásra alapozó hazai védelmi ipari fejlesztéseket. Ám a pénz elfogyott, exporttal nem számolhatunk, ráadásul a Merz-kormány nem lesz olyan elnéző Orbán Viktor bomlasztó politikájával szemben, mint amilyen Angela Merkel volt.

„Itt írd alá, Gergő!”

A fideszes ifjúságból indulva, minisztériumokon és államtalanított állami cégeken át vezető úton került Böszörményi-Nagy Gergely, az Orbán-rendszer egyik hivatásos szabadgondolkodója a MOME-t fenntartó alapítvány élére, ahol aztán nem kívánt ismertséget szerzett.

„Végre ellazultunk”

Tizenöt éve alakult meg az Ivan & The Parazol, de fontosabb, hogy a klasszikus rock ihletettségű zenekar a minap jelentette meg hatodik nagylemezét Belle Époque címmel. Az új album mellett ambiciózus tervekről és a köz­életről is beszélgettünk Vitáris Ivánnal, az együttes énekesével és Simon Bálint dobossal.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.