Jó hír: mégis visszatérhet a tavalyi év egyik legjobb sorozata

  • Szabó Ádám
  • 2019. március 12.

Mikrofilm

Rossz hír: sajna a főszereplője nélkül.

A mai sorozatboom idején nehéz kiemelkedni, az HBO mégis rendszeresen eléri, hogy műsorai beszédtémává váljanak. Így van ez a True Detective 3. évadjával most, és így volt ez tavaly nyáron az Éles tárgyakkal is. A show az Amy Adams alakította riportert követi nyomon, aki egy gyilkosság után nyomozva hazautazik a Missouri államban található szülővárosába. A bűneset felgöngyölítése mellett kénytelen saját múltjával is szembenézni, a kettő pedig egy idő után elválaszthatatlanul összefonódik.

Az Éles tárgyak eleve minisorozatnak készült

– ez annyit takar, hogy az egyes évadok külön történettel rendelkeznek, és csak a koncepció köti őket össze, mint például az American Crime Story, vagy a True Detective esetében. A sorozat készítői azonban már a premier után kijelentették, hogy nem gondolkodnak folytatásban. Ebben az is közrejátszhatott, hogy a főszerepet alakító Adamset nagyon megviselte a forgatás, így nem szívesen bújt volna még egyszer az alkoholista és önromboló Camille bőrébe.

A sorozat azonban hatalmas sikert aratott. Az első epizódot 1,5 millióan látták, ami magasabb, mint az HBO másik hasonló sikerének, a Big Little Liesnak a nézettsége (ebből hamarosan érkezik is a második évad), és majdnem eléri a kábeltévé legjobbjának számító Westworld számait. Ráadásul a show-t a mai napig nem felejtették el, elsősorban Adams alakítása, Jean-Marc Vallee érzékeny rendezése és a hátborzongató atmoszférája miatt.

Talán ennek köszönhető, hogy

az alkotó, Mart Noxon is meggondolta magát,

és már egyáltalán nem tiltakozik olyan hevesen a folytatás ellen. A jelenleg is zajló amerikai SXSW filmfesztivál egyik beszélgetésén bevallotta, hogy a sorozat eredeti regényét író Gillian Flynn-nel elkezdtek beszélgetni egy esetleges második évadról. Arról azonban továbbra sincs szó, hogy Adams visszatérne szerepébe – ahogy a beszélgetésből kiderült, a folytatás inkább az első évadban megismert kisváros, Wind Gap lakóiról, esetleg Adams karakterének testvéréről vagy anyjáról szólna. Az eddigi epizódok alapján róluk is lenne mit mesélni.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.