Film

Rambo V – Utolsó vér

  • - kg -
  • 2019. október 26.

Mikrofilm

Nem nagy spoiler, inkább a jól ismert ügymenet része, hogy Rambo (barátainak John, istápoltjainak John bácsi) új filmje drámai csúcspontján lyukat vág kistelepülés-méretű késével a pajtafalra kiszögezett főgonosz mellkasán, majd némi keresgélés után kiszakítja a holly­woodi mexikói ábrázolás évtizedes mélypontját képviselő gazember szívét. Pornófilmes szóhasználattal ez a money shot, ami ideillő szakkifejezés, hiszen tápláljunk bármiféle bűnös nosztalgiát a fejpántját vesztett (nyilván a hadtörténeti múzeum őrzi), vérengző vietnami veterán iránt, csak az nem látja, hogy már rég pornóval van dolgunk, aki az Állj, vagy lő a mamámra is megengedőn tekint.
A szabadfogású szívkitépés szériatartozék, miként az is, hogy Mexikó úgy van ábrázolva, hogy abba Trump is belepirulna. Egy nem túl sokat adó Almodóvar-színészt (Paz Vega) leszámítva a helyi lakosság egy az egyben úgy fest, mint a Narcos statisztaválogatója, de ez a fajta érzékeny megközelítés is a sorozat sajátja. Meglepetés viszont, hogy Johnból, aki ismer azért két tiszta lelkű mexikóit is, egyikük halála előhozza a lírikust, s mielőtt kibelezne egy teljes mexikói kommandót, mélyen ülő averziója a szavakkal szemben átadja helyét a líra szabad folyásának. Mielőtt felkel az arizonai nap és a tikkadt szöcskenyájak egykedvűségétől kísérve aknára lépne az első mexikói, Johnban felszakadnak a sebek és dőlni kezd a szó. Az első hangosfilm sem okozhatott nagyobb döbbenetet, mint az, hogy Rambo beszél. Szívet tépő jelenet, bár az ilyen kifejezésekkel Rambónál illik vigyázni.

Forgalmazza a Vertigo Média

 



 

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.