Tarr Béla szerint nemcsak pofátlan, de cinikus is volt Orbán beszéde a magyar filmről

  • narancs.hu
  • 2025. február 16.

Mikrofilm

A rendező arról is beszélt, hogy a magyar film ma kényszerpályán mozog.

Otthonában adott egyórás interjút a Klubrádiónak Tarr Béla, aki saját munkássága mellett a magyar film jelenlegi állapotáról is kifejtette véleményét a beszélgetés során – írja a beszélgetést szemléző 24.hu.

„A magyar film ma egy kényszerpályán mozog. Tudom, hogy most úgy érzem, hogy ez az euforikus öröm, ami kvázi a szemlén jelen volt, ez valójában egy csapda” – mondta a filmezéstől 2011-ben visszavonult világhírű rendező, aki múlt vasárnap életműdíjat vett át a több mint egy évtized után újraindult Magyar Filmszemlén.

A rendező Orbán Viktor fóti beszédéről is elmondta a véleményét. Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a miniszterelnök néhány hete a fóti filmgyár 42 milliárdból felépített új stúdiókomplexumának megnyitóján beszélt arról, hogy végre állami támogatás nélkül készülnek saját lábukon megálló filmek is.

„Nemcsak az, hogy pofátlan szöveg volt, mert ahhoz már szokva vagyunk, hanem egyszerűen cinikus”

– reagált a kormányfő szavaira Tarr Béla, aki szerint „a film azért még mindig a hetedik művészet, a magyar kultúra része, és mint ilyet, köteles támogatni a mindenkori kormányzat, segíteni és megteremteni a normális munkafeltételeket”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."