Kate Winslet filmet rendez a Netflixnek

  • narancs.hu
  • 2025. február 17.

Mikrofilm

A forgatókönyvet a színésznő fia írta, a forgatás még az idén elkezdődik. 

Goodbye June című kortárs családi drámájával debütálhat rendezőként Kate Winslet. A színésznő 2009-ben, hatodik jelölését beváltva vált Oscar-díjassá A felolvasó című drámáért, azóta egyszer jelölték (Steve Jobs), de így se mondhatjuk, hogy eltűnt a szemünk előtt: ő játszotta a főszerepet a kiváló Easttowni rejtélyek című minisorozatban, szerepelt az Avatar: A víz útjában és a tavalyi A rezsim című szatírában is. Idén ismét díjközelbe került a Lee című filmért, amelyben a világhírű modellt és háborús tudósítót, Lee Millert alakította – ezért többek között BAFTA-ra, és Golden Globe-ra is jelölték.

A Lee-ben azonban nem csak főszerepet játszott, de ő volt a producer is, azaz van már tapasztalata a kamera mögötti munkában is. Rendezői bemutatkozásában szintén feltűnik majd színészként Toni Collette, Johnny Flynn, Andrea Riseborough, Timothy Spall és Helen Mirren mellett – ez alapján igazi nagyágyúkat sikerült megnyernie a projekthez.

A film forgatókönyvét Kate Winslet Sam Mendesszel közös 21 éves fia, Joe Anders írta, aki korábban színészként is feltűnt több filmben is. A sztoriról egyelőre nem sokat tudni, mindössze annyit, hogy napjaink Angliájában játszódik majd, és egy csapat testvért mutat be, akik valamilyen váratlan esemény miatt ismét kénytelenek összejönni. A forgatás a tervek szerint még idén elkezdődik, a mozi pedig a Netflixen lesz majd elérhető.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.