Bowie Jr. a Holdra száll

  • 2014. október 30.

Snoblesse

És ebben Sam Rockwell van a segítségére. Műsoron a Moon.

Rajta tartjuk a szemünket David Bowie édes fián, Duncan Joneson, és nem (csak) azért, mert odavagyunk a sztárcsemetékért (nem vagyunk), hanem azért, mert Mr. Jones immár igen szép filmrendezői karriert tudhat magáénak.

false

Most épp első, Hold című filmjét vetíti a Müsziben állomásozó Harcosok Filmklubja – anno így nyilatkoztunk a sci-firől:

„Az elsõ filmes Duncan Jones vérbeli sci-fit tett le az asztalra. A Hold alapállása az általános sci-fi-helyzet: a technika annyira előrehaladott, hogy az ember már nem ér fel a maga alkotta gépekhez. Ebből pedig egyenesen következik a társadalom- és fejlődéskritikus attitűd: előbbre mozdul-e a világ a technikai vívmányok és egyáltalán a tudomány által? A tárgy ezúttal korunk egyik legvitatottabb tudományos eredménye, a klónozás, ami a lehető legalkalmasabb a személyiségproblémák, egész pontosan az ember identitászavarának ábrázolására. Persze a klónozás önmagában nem vinne el egy egész filmet, kell ide egy színész is. Sam Rockwell egyszerre két szerepet játszik oly meggyőzően, hogy már-már szemet hunyhatunk a film kisebb logikai-dramaturgiai zavarai fölött is.”

false

A teljes kritika itt olvasható, Duncan (Zowie Haywood) Jones második filmjének, a Forráskódnak a dicsérete pedig itt.  Duncan (Zowie Haywood) Jones harmadik filmjének, a Warcraftnak a kritikáját 2016-ban – a nagyszabású fantasy premierjét követően – tervezzük megírni.

false

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.