ENNYI!

  • 2015. február 18.

Snoblesse

Kodály Method – Afterjka – Speak Easy Project – a Trafóban.

Szimler Bálint rendező és Rév Marcell operatőr (együtt végeztek a Filmművészetin) már a Kodály Method klipjeikkel is magasra törtek a coollistákon, ám ez még csak a kezdet, mert hamarosan bemutatják a Balaton Method című filmjüket, aminek már az előzetes is nagyon menő:



Ma este nemcsak ők, hanem két másik független filmkészítő műhely, a Menjek/Maradjak filmekért felelős Speak Easy Project és a Szabó Simon-féle Afterjka is képviselteti magát a Trafóban. Aki magyar, független és filmes, annak ott a helye!

false

Filmvetítések
Kodály Method: Balaton Method – premier előtti ráhangoló (10 min.)
Szabó Simon: Fal – filmvetítés (10 min.)
Speak Easy: Sweet Home – előzetes (10 min.)

Beszélgetés az alkotókkal
moderátor: Libor Anita, az Index újságírója

Balaton Method minikoncert: Harcsa Veronika, Gyémánt Bálint, Andrew J., Hó Márton, Horváth Kristóf, Gulyás Kristóf

Vendégek: Rév Marcell, Szimler Bálint, Osváth Gábor, Szabó Simon, Berkes Júlia, Józsa László, Imre Loránd Balázs, Hernáth Csaba, Tusor Bálint

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.