Krétakör: Krízis-trilógia

  • 2012. március 15.

Snoblesse

Gátságunk története - film is, színház is, opera is, de nem féltetlenül ebben a sorrendben a Gát családról szóló krízis-trilógia.


Mi az? Elől film, középen opera, hátul színdarab. A Krétakör Krízis-trilógiája ez; a Gát családról, a mindenkiben megbújó Gátról, a Gátokban megbújó mindenkiről. Vegyes technikájú, három részes a produkció, melyben a Gát család minden tagja megkapja a maga műfaját. Az első rész (jp.co.de) a filmes megközelítésé: Gát Balázs, a tizennyolc éves fiú egy kísérleti film keretei között kísérli meg a felnőtté válást. A második részben (Hálátlan dögök) az operáé  és a 45 éves apáé, a gyermekpszichiáter Gát Gyuláé a főszerep, a kamaraopera másik szereplője pedig  az orvos páciense, a hétszeres gyermekeken elkövetett erőszakkal és gyilkossággal vádolt Ádám. A papnő című harmadik részben színre lép az anya is, a trilógiát lezáró színdarab a vidéki drámapedagógus (s hajdan volt színésznő) ugyancsak nem rózsás története. A Gát család krízisei március 17-én és 18-án, 16.00-kor kezdődnek a Trafóban.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.