Snétberger Zenei Tehetség Központ – évzáró koncert

  • 2013. március 27.

Snoblesse

Az iskolaalapító gitárművész-zeneszerző is fellép az évfolyamkoncerten.


Snétberger Ferenc iskolát teremtett, méghozzá igazit. „Németországban egy interjúban megkérdezték tőlem, hogy milyen álmomat szeretném megvalósítani. Akkor mondtam ezt, hogy milyen jó volna létrehozni Magyarországon vagy bárhol, például Berlinben, ahol élek, egy zeneiskolát szegény sorsú gyerekeknek.” Valahogy így kezdődött a Snétberger Zenei Tehetség Központ története, miként azt a komoly nemzetközi hírnévnek örvendő zenész lapunknak (a teljes interjú itt) elmondta. Először a berlini Neuköllnben valósult meg az iskola, majd Felsőörsön, egy régi úttörőtábor helyén. A Snétberger Zenei Tehetség Központ 2012/2013. évfolyamának budapesti évzáró koncertje a Thália Színházban kerül megrendezésre. Fellépnek: a Snétberger Zenei Tehetség Központ 2. évfolyamának hallgatói. Közreműködnek: Snétberger Ferenc és a központ oktatói. A koncert bevételét a zenészek a Snétberger Zenei Tehetség Központ támogatására fordítják.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.