Snoblesse Special: Pink Budapest séta

  • 2013. június 28.

Snoblesse

A Háttér Társaság és a Hosszúlépés sétája Budapest belvárosának azon helyszíneit mutatja be, melyek LMBTQ személyiségekhez vagy eseményekhez kötődnek. Pink Budapest a dualizmus alatt, a Horthy-korszakban vagy Kádár idején – a sétavezetőt, Dudás Dórit kérdeztük.
false

DD: „Egy olyan korszakban, amikor mindent iparosítani és uniformizálni akartak, a lakásínséget házgyári panelekkel orvosolták, a minőségi étkezést pedig központilag előírt receptekkel akarták szabályozni, különösen nehéz volt különbözni a többségtől. Miközben a szexuális kisebbségeket bűnöző helyett immáron betegként tartották nyilván, nem számíthattak a hivatalos intézményekre. De a felszín alatt megtalálták az utat, hogy hol és hogyan lehet ismerkedni, egymással kapcsolatot teremteni, boldog és teljes életet élni. Tudjuk, hogy a séta témája sajnos máig kényes, de hisszük, hogy a megismerés elfogadáshoz vezet, ezért nemcsak az LMBTQ közösség tagjait várjuk, hanem minden városlakót.”

A sétákra itt lehet jelentkezni.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.