The Subways az A38-on

  • 2015. december 2.

Snoblesse

Nirvana-feldolgozásoktól az indie punk-pop sztárstátuszig.


A kiugró kommerciális sikereket mindig elővigyázatosan elkerülő, de kultkörökben igen jól fekvő brit zenekar Young For Eternity című 2005-ös albumával tette le névjegyét az indie rockerek népes táborában. Három albummal (All or Nothing – 2008, Money & Celebrity – 2011, The Subways – 2015), számos filmes soundtrackszerepléssel (Die Hard 4.0 – Legdrágább az életed, Spíler, Charlie Bartlett) és jó néhány magyarországi koncerttel később ismét hazánkban üdvözölhetjük őket.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.