Milák Kristóf ezüstérmes 200 méter pillangón

  • narancs.hu
  • 2024. július 31.

Sport

Az utolsó medencehosszon a francia Léon Marchand megelőzte a magyar címvédőt.

A Honvéd 24 éves világcsúcstartója tavaly az áprilisi országos bajnokságot követően majd egy évet kihagyott, visszatérését követően pedig számos pletyka keringett arról, hogy nem végez elegendő edzésmunkát, azonban kedden az előfutamban és a középdöntőben is igazolta, hogy nincs komolyabb probléma a formájával, fölényesen volt a legjobb mindkét alkalommal.

A szerdai fináléban a szurkolók a hazai közönségkedvenc Léon Marchand és Milák különpárharcára voltak kíváncsiak, szinte teljesen megtelt a Paris La Défense Aréna - vélhetően a borsos jegyárak miatt maradt üres néhány szék -, az esti program második döntőjében következett a nagy találkozás.

 
Milák Kristóf a férfi 200 méteres pillangóúszás döntőjében
Fotó: MTI/Kovács Tamás
 

Milák jól kapta el a rajtot, elsőnek jött fel a vízből 24.32 másodperccel fordult, ami fél másodperccel jobb volt a középdöntős részidőnél. Féltávnál négy tizeddel vezetett Marchand előtt, ez három tizedre csökkent az utolsó 50 méterre fordulva. A 400 méter vegyes francia bajnoka óriási hajrába kezdett, az utolsó métereken a tömeg fülsüketítő őrjöngése mellett megelőzte a magyart, aki 1:51.75 perccel második lett. Marchand élete legjobbjával, olimpiai rekordot jelentő 1:51.21-gyel diadalmaskodott, ami négy századdal jobb Milák tokiói idejénél.

A magyar úszó még jó néhány másodpercig a kötélen ült, nem hitte el, ami vele történt. Miláknak ez a harmadik ötkarikás medálja, mert három éve a japán fővárosban 100 méter pillangón ugyancsak második lett. A magyar csapatnak ez a második dobogós helyezése és az első ezüstje Párizsban.

Kapás Boglárka nem jutott döntőbe 200 méter pillangón  

Az ötödik, egyben utolsó olimpiáján szereplő, 2019-ben ebben a számban világbajnok magyar versenyző, aki néhány napja lázas volt, a tizedik idővel (2:09.28) várta a középdöntőt, melyben ugyan 2:09.23 perces idejével javított, azonban ez is csak a 14. helyre volt elég összesítésben.

„Amire igazán készültem, az olimpia, abból ez volt most az utolsó. Szerettem volna mindenféle teher nélkül úszni, ez sikerült, kiúsztam magam, mindent benne hagytam ebben a maiban. Azt már a délelőtti előfutamok után azért sejtettem, hogy a döntő nem lesz meg” - nyilatkozta a 31 éves olimpiai bronzérmes úszó, aki a szezon végén a budapesti rövidpályás világbajnokság után befejezi pályafutását.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.

„Legalább két generáció kell”

2023. október 7-i elrablása, majd másfél évvel későbbi kiszabadulása után Eli Sarabi Túsz című könyvében írta le az átélt megpróbáltatásokat. Most bátyja kíséretében a világot járja, hogy elmondja, mi segítette át a fogság napjain, milyen tapasztalatokat szerzett a fogva tartóiról, és hogyan hozott döntést arról, hogy nem szenvedéstörténet lesz mindez, hanem mentális küzdelem az életért.

A 11 cigánytörvény: így konzerválja a romák kirekesztését a jogrend

A szabad iskolaválasztás, a befagyasztott családi pótlék, a közmunka, a csok, a tankötelezettség csökkentése – papíron mind általános szabály, a gyakorlatban azonban osztályt és rasszt különít el. Ezek a rendelkezések nem a szó klasszikus értelmében „cigánytörvények”, hatásukban, működésükben, következményeikben mégis azok – írja Horváth Aladár.

„Hadd legyen már véleményem!”

Háromgyermekes anya, legidősebb lánya középsúlyos értelmi fogyatékos. Rendőr férjét, aki másodállásban is dolgozik, alig látja. Az állam magára hagyta őket – ahogyan a sorstársait is. Felszólalt Magyar Péter országjárása során, s a pártelnök segítséget ígért.