Milák Kristóf ezüstérmes 200 méter pillangón

  • narancs.hu
  • 2024. július 31.

Sport

Az utolsó medencehosszon a francia Léon Marchand megelőzte a magyar címvédőt.

A Honvéd 24 éves világcsúcstartója tavaly az áprilisi országos bajnokságot követően majd egy évet kihagyott, visszatérését követően pedig számos pletyka keringett arról, hogy nem végez elegendő edzésmunkát, azonban kedden az előfutamban és a középdöntőben is igazolta, hogy nincs komolyabb probléma a formájával, fölényesen volt a legjobb mindkét alkalommal.

A szerdai fináléban a szurkolók a hazai közönségkedvenc Léon Marchand és Milák különpárharcára voltak kíváncsiak, szinte teljesen megtelt a Paris La Défense Aréna - vélhetően a borsos jegyárak miatt maradt üres néhány szék -, az esti program második döntőjében következett a nagy találkozás.

 
Milák Kristóf a férfi 200 méteres pillangóúszás döntőjében
Fotó: MTI/Kovács Tamás
 

Milák jól kapta el a rajtot, elsőnek jött fel a vízből 24.32 másodperccel fordult, ami fél másodperccel jobb volt a középdöntős részidőnél. Féltávnál négy tizeddel vezetett Marchand előtt, ez három tizedre csökkent az utolsó 50 méterre fordulva. A 400 méter vegyes francia bajnoka óriási hajrába kezdett, az utolsó métereken a tömeg fülsüketítő őrjöngése mellett megelőzte a magyart, aki 1:51.75 perccel második lett. Marchand élete legjobbjával, olimpiai rekordot jelentő 1:51.21-gyel diadalmaskodott, ami négy századdal jobb Milák tokiói idejénél.

A magyar úszó még jó néhány másodpercig a kötélen ült, nem hitte el, ami vele történt. Miláknak ez a harmadik ötkarikás medálja, mert három éve a japán fővárosban 100 méter pillangón ugyancsak második lett. A magyar csapatnak ez a második dobogós helyezése és az első ezüstje Párizsban.

Kapás Boglárka nem jutott döntőbe 200 méter pillangón  

Az ötödik, egyben utolsó olimpiáján szereplő, 2019-ben ebben a számban világbajnok magyar versenyző, aki néhány napja lázas volt, a tizedik idővel (2:09.28) várta a középdöntőt, melyben ugyan 2:09.23 perces idejével javított, azonban ez is csak a 14. helyre volt elég összesítésben.

„Amire igazán készültem, az olimpia, abból ez volt most az utolsó. Szerettem volna mindenféle teher nélkül úszni, ez sikerült, kiúsztam magam, mindent benne hagytam ebben a maiban. Azt már a délelőtti előfutamok után azért sejtettem, hogy a döntő nem lesz meg” - nyilatkozta a 31 éves olimpiai bronzérmes úszó, aki a szezon végén a budapesti rövidpályás világbajnokság után befejezi pályafutását.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.