Navarrai Mészáros Márton
Navarrai Mészáros Márton cikkei
Cat Power Sings Dylan: The 1966 Royal Albert Hall Concert
Az azonos című, 2023-ban megjelent élő lemezen az atlantai énekesnő tisztességes rekonstrukcióval és személyes vallomással tisztelgett Bob Dylan 1966-os manchesteri koncertje előtt.
Németh László: You Never Can Tell
A képi kifejezésmódok technikai és tartalmi lehetőségeit újraértelmező, sokoldalú művész legújabb, Chuck Berry egyik leghíresebb dalának címét viselő önálló kiállítása a fotótranszfer technikát helyezi a középpontba.
Nyolcadik himnusz az elmúlásról
Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.
Nem tud úgy tenni, mintha…
„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.
"A művész legyen hajlandó vitázni"
Egyébként is részeg
Mit gondol, érdemes az embernek írásra adni a fejét? címmel jelent meg 1974-ben a Nagyvilágban Charles Bukowski első novellája hazánkban.
Esztergályos Cecília: Mindent vagy semmit
A tánc- és színművész 2000 óta készít kerámiatárgyakat.
Nyomozás a földönkívüliek után
Az ufókkal és földön kívüli létformákkal foglalkozó műsoroknak kifejezetten jót tett a Pentagon „azonosítatlan légi jelenségeket” vizsgáló 2021-es jelentése.
„Nem örök e világ”
Közhelyes, de legalább pontos volt annak a rádiós műsorvezetőnek a meglátása, aki azzal fogadott az énekesnőre emlékező beszélgetésen, hogy inkább az a meglepetés, hogy hetvennyolc évesen hunyt el, mintsem sokkal korábban.
„Asszonyok, akiket mindennap látok”
Pályáját táncosként kezdte, a magyar néző viszont a Buendía família matriarchájaként, Úrsula Iguaránként ismerhette meg a Száz év magányból készített tévésorozatban. A kolumbiai művésszel Gabriel García Márquez könyvéről, a szereplőválogatásról, a tetoválások eltüntetéséről és az ágyjelenetekről beszélgettünk, de a latin-amerikai kultúra nőképe is szóba került.