Navarrai Mészáros Márton
Navarrai Mészáros Márton cikkei
Murakami Haruki: Mesterségem a regényírás
Huszonkilenc évesen kezdett írni, és néhány hónap alatt be is fejezte a Hallgasd a szél dalát! c. kisregényt, amelyért elnyerte a Gunzō irodalmi magazin első könyves szerzőknek járó díját.
Mi nem akartuk!
A szerző első regénye a II. világháború frontélményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.
„Jó lenne egy óriássárkányt megalkotni több száz emberrel”
Szomorú happy end
Az amerikai előadót a kilencvenes évekre azok is elfeledték, akik fénykorában odavoltak érte.
Gaucho Gaucho
A 19. századi argentin újságíró-költő, José Hernández Martín Fierro című elbeszélő költeménye – Orbán Ottó 1977-es fordításában – nem ismeretlen a magyar olvasók előtt.
Gyógyító morajlás
Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak.
Dobozok között
A színpadon szétszórt papírdobozok között áll Martos Hanga színésznő. Bemutatkozik, és elmondja, hogy ő a Mikó Csaba író-dramaturggal társíróként is jegyzett előadás rendezője.
Másodjára is megrendítő
A walesi énekes dupla évfordulót ünnepel: három héttel a budapesti koncertje előtt töltötte be 85. életévét, és hatvan éve jelent meg Along Came Jones című első albuma, rajta az It’s Not Unusual című slágerrel.
"Általában akkor szólalok meg, ha valami tényleg visszafoghatatlanul kikívánkozik..."
Cat Power Sings Dylan: The 1966 Royal Albert Hall Concert
Az azonos című, 2023-ban megjelent élő lemezen az atlantai énekesnő tisztességes rekonstrukcióval és személyes vallomással tisztelgett Bob Dylan 1966-os manchesteri koncertje előtt.
Németh László: You Never Can Tell
A képi kifejezésmódok technikai és tartalmi lehetőségeit újraértelmező, sokoldalú művész legújabb, Chuck Berry egyik leghíresebb dalának címét viselő önálló kiállítása a fotótranszfer technikát helyezi a középpontba.