Bátran bemutattak a Népszabadságnál Mészáros Lőrincnek, pedig hamarosan megszerezheti az egész kócerájt

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 31.

Villámnarancs

Szomorú napokat él a magyar sajtó – most lehet egy keserűt röhögni.

Persze, még nem lehet tudni semmi biztosat, de minimum reális félelemnek tűnik, hogy egy Mészáros Lőrinchez közel álló cég megveszi a Népszabadságot is tulajdonoló kiadót. És azért azt mára egyre többen értik, a Népszabadság olvasói biztosan, hogy mit jelent a „közel álló” és mit jelent a „Mészáros Lőrinc”. Azt, hogy pont azok veszik meg a legnagyobb ellenzéki napilapot, akiket ellenőriznie, számon kérnie kellene. Lehetetlen helyzet.

Erre ma kijönnek ezzel a címlappal, benne Mészárossal és az Orbán családdal, akiket ott piszkálnak meg, ahol a legérzékenyebbek. Még egy csinos és informatív ábrát is összehoztak a Felcsút kör nyéki birodalomról, hogy legyen mit a címlap mögé rakni tartalomként.

false

Nem biztos, hogy ez bármit segít.

Mindenesetre ezzel a címlappal azt üzenik, hogy még nem adták fel. És hogy nem fogják könnyen adni magukat.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.