Bátran bemutattak a Népszabadságnál Mészáros Lőrincnek, pedig hamarosan megszerezheti az egész kócerájt

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 31.

Villámnarancs

Szomorú napokat él a magyar sajtó – most lehet egy keserűt röhögni.

Persze, még nem lehet tudni semmi biztosat, de minimum reális félelemnek tűnik, hogy egy Mészáros Lőrinchez közel álló cég megveszi a Népszabadságot is tulajdonoló kiadót. És azért azt mára egyre többen értik, a Népszabadság olvasói biztosan, hogy mit jelent a „közel álló” és mit jelent a „Mészáros Lőrinc”. Azt, hogy pont azok veszik meg a legnagyobb ellenzéki napilapot, akiket ellenőriznie, számon kérnie kellene. Lehetetlen helyzet.

Erre ma kijönnek ezzel a címlappal, benne Mészárossal és az Orbán családdal, akiket ott piszkálnak meg, ahol a legérzékenyebbek. Még egy csinos és informatív ábrát is összehoztak a Felcsút kör nyéki birodalomról, hogy legyen mit a címlap mögé rakni tartalomként.

false

Nem biztos, hogy ez bármit segít.

Mindenesetre ezzel a címlappal azt üzenik, hogy még nem adták fel. És hogy nem fogják könnyen adni magukat.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.