Bátran bemutattak a Népszabadságnál Mészáros Lőrincnek, pedig hamarosan megszerezheti az egész kócerájt

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 31.

Villámnarancs

Szomorú napokat él a magyar sajtó – most lehet egy keserűt röhögni.

Persze, még nem lehet tudni semmi biztosat, de minimum reális félelemnek tűnik, hogy egy Mészáros Lőrinchez közel álló cég megveszi a Népszabadságot is tulajdonoló kiadót. És azért azt mára egyre többen értik, a Népszabadság olvasói biztosan, hogy mit jelent a „közel álló” és mit jelent a „Mészáros Lőrinc”. Azt, hogy pont azok veszik meg a legnagyobb ellenzéki napilapot, akiket ellenőriznie, számon kérnie kellene. Lehetetlen helyzet.

Erre ma kijönnek ezzel a címlappal, benne Mészárossal és az Orbán családdal, akiket ott piszkálnak meg, ahol a legérzékenyebbek. Még egy csinos és informatív ábrát is összehoztak a Felcsút kör nyéki birodalomról, hogy legyen mit a címlap mögé rakni tartalomként.

false

Nem biztos, hogy ez bármit segít.

Mindenesetre ezzel a címlappal azt üzenik, hogy még nem adták fel. És hogy nem fogják könnyen adni magukat.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.