Így traffipaxol a magyar rendőr

  • narancs.hu
  • 2015. június 15.

Villámnarancs

Kiáll a csávó az út szélére, aztán exponálna – gondolná a jóhiszemű átlagautós. De nem így kell azt! Előjáték nélkül a traffipaxnak sem megy.

Szóval a szerv kiáll az út szélére, fölállítja a traffipaxát. Adott esetben a 11-es Szentendre és Budapest közötti szakaszán, a Szentendre végét jelző táblától néhány méterre. S lesi, hogy vajon ötvennel jönnek-e Szentendre felől az autók.

Idáig rendben is lenne, csakhogy mindezen ténykedése megkönnyítéséül az őrhelye előtt 50 méterrel lévő közlekedési lámpát (a Kalászi út–11-es sarkon) egy jótékony kéz villogó sárgára állította… Mert ha időnként pirosat mutatna, nem lehetne fényképezni, hisz az álló autó nem megy ötven fölötti sebességgel…

Nyilván mindez a véletlenek összejátszása, épp ma javítják a lámpákat, a traffipaxolást meg már hónapokkal ezelőtt elrendelték mára. Szó sincs arról, hogy kikapcsoljuk a lámpát, s akkor majd jönnek, mint a meszes, mi meg kaszálunk. Csak a vak véletlen.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.