Arcátlan indoklással dobták ki a fiatal zenészeket a Nemzeti Kulturális Alaptól

  • narancs.hu
  • 2015. június 13.

Villámnarancs

Az milyen már, hogy a Cseh Tamás Program arca Póka Egon? Nos, lehetne rosszabb is, ha mondjuk L. Simon lenne az arc. Végül mindegy, a pénzt a sajátjaiknak adják – indoklás nélkül.

Egy fiatal popzenekar kálváriájáról számol be a 444.hu. Pályáztak a mondott programra az NKA-nál, de kiszórták őket menet közben – van ilyen. Csakhogy ők meg akarták tudni, mi áll a döntés mögött, mivel indokolja a szerv az elutasítást. Jogos óhajtás – mondhatjuk. Csakhogy innen egy kafkainál is kafkaibb történet következik minisztériumi előszobázásokkal, hivatali egymásra mutogatással, hazudozással, halogatással, a bürokrácia összes alibizésre használatos útvesztőjével.

A legjobb persze az egészben az elutasítók dumája: „A Zenei Kollégium tájékoztatása szerint a szakmai döntéseknek nincsen rögzített indoklása, a döntés során felmerülő érvek és ellenérvek nem kerülnek írásban rögzítésre.

No, meg az, amit tavaly az Index derített ki, hogy tudniillik nettó kamuzenekarok is nyaltak a pályázaton, illetve „a program arca”, Póka Egon saját iskolája felé kanalizálta a források egy tekintélyes részét. Ja, őket legalább ismerte…, ahogy a neves kortárs költő szokta mondani ilyen helyzetekben.

A rock üzlet, jó üzlet, amiben nektek semmi keresnivalótok, keresni mi akarunk, tanuljátok meg ezt idejekorán. S ha megtanultátok, húzzatok vissza a garázsba! Kábé így summázhatjuk mindezek fényében tehát a Cseh Tamás Program krédóját.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.