Ismét Bereményi, ismét kurzusfilm – Szerencsére Putyin is beszállt

  • narancs.hu
  • 2014. augusztus 15.

Villámnarancs

Film készül Kincsem ló viszontagságos, ám sikerekben gazdag életéről Bereményi Géza műve alapján. Minden idők legdrágább magyar filmje egy átlagos hollywoodi produkció árát viszi el: tiszta Amerika, nem? Szerencsére Szőcs Géza és Putyin elnök is beszálltak.

Azt írják a Heti Válasz online felületén, hogy drámai thriller van készülőben az aranylábú paripáról, aranyáron. De semmi vész, mert a „filmet támogatja az orosz elnöki adminisztráció, az orosz kulturális miniszter és az orosz filmalap is, emellett magánbefektetők adják össze azt a pénz, amelyből az eddigi legdrágább magyar filmet megvalósítják. A költségvetés azért 12 milliárd forint alatt marad. Nemzetközi szereposztásra készülnek olyan sztárokkal, mint Mads Mikkelsen, Martin Freeman vagy Ed Harris, emellett Jean-Paul Belmondót is felkérnék egy kisebb jelenetre…”

false


Hát nem rendes az „orosz elnöki adminisztráció”-tól, hogy Gérard Depardieu-t ezúttal nem akarják a nyakunkba varrni? Talán attól tartanak, hogy kidőlne alóla a ló? Hm, meglehet, mindenesetre kurzuslovagnak Szőcs Géza sem utolsó: Orbán főtanácsadója dramaturgként segíti a nagy munkát, s biztosítja a produkció tökéletes függetlenségét.

Remekmű készül, elvtársak! Alig több mint tízmilliárdból.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.