Most akkor tényleg kirúgja a Fideszt az Európai Néppárt?

  • - gm -
  • 2018. április 30.

Villámnarancs

Ugyan, dehogy. Sokkal valószínűbb, hogy a miniszterelnök ismét eljárja az Orbán-féle kettőst.

Reggeli hír, hogy Orbán Viktort raportra hívta az Európai Néppárt (EPP), a Die Welt információi szerint tisztázó beszélgetésre, jelentsen ez bármit is. Havasi Bertalan közlése szerint természetesen szó sincs raportról, a miniszterelnök viszontlátogatásra megy pártcsaládja frakcióvezetőjéhez, Manfred Weberhez.

Jogosan merülhet fel sokakban, hogy Orbánnak most először talán számot kell adnia a cselekedeteiről, és lehet, hogy az EPP megelégelte a magyar kormány eddigi tetteit, nem akar tovább asszisztálni mindahhoz, ami itthon zajlik. Ez azonban a legkevésbé valószínű forgatókönyv. Bár a néppárton belül eddig is voltak Orbánnal szemben kritikus hangok, az ő szavuk keveset nyomott a latban, annyit legalábbis biztosan nem, hogy a pártvezetés komolyan elbeszélgessen a Fidesz vezetőjével. Most talán ez is megtörténik, de valószínűleg csak azért, hogy a pártvezetés elmondhassa: mindent megtett, amit lehetett, ők igyekeztek jobb belátásra bírni Orbánt, de ennél többre nem mennek. Ez pedig azért valószínű, mert az európai pártnak még mindig jól jönnek a fideszes szavazatok, Orbánt retorikailag talán bírálják, lesz egy kis ejnye-bejnye, elmondják, hogy egy évvel az európai parlamenti választások előtt nem kell annyira illiberálisnak lenni, de más szinte biztosan nem történik.

A Fidesz pedig megint eljátszhatja Európában a békülékeny jófiút, Orbán négy fal között mindent megígérhet a pártcsalád vezetésének, majd hazajöhet, és folytathat mindent ugyanúgy, mint eddig. Közben a kormánypropaganda még nagyobb hangon harsoghatja a cinikus jelszót, hogy Orbán megvédte Magyarországot.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.