Orbán Viktor vidéki turnéja igazából büntetőexpedíció

  • narancs.hu
  • 2016. június 1.

Villámnarancs

Milyen érdekes, hogy ha megjelenik a miniszterelnök egy vidéki városban, ott egyből elered a pénzeső.

Modern Városok néven fut tavaly óta az az országos turné, melynek két főszereplője van: Orbán Viktor és a pénz. A miniszterelnök fellépéssorozatának tegnapi állomása Dunaújvárosban volt, ahol a következőt mondta: „Ha nagy vállalkozásba fog egy város, ahhoz meg kell nyerni a kormányt, és ha a kormány akar valahol fontos dolgokat, ahhoz meg kell nyerni az ottani önkormányzatot. Együttműködésre vagyunk ítélve.” Ezután több mint húszmilliárd forint értékű fejlesztésekről írt alá megállapodást Cserna Gábor polgármesterrel.

Dunaújváros népe köszönti jótevőjét

Dunaújváros népe köszönti jótevőjét

Fotó: MTI

E szép szavak hallatán csupán egyvalamit nem értünk: miért van az, hogy azok a városok, ahol nem a Fidesz–KDNP uralkodik, ha nagy vállalkozásba fognak, valahogy sohasem tudják megnyerni kormányt, illetve miért nem akar a kormány ezekben a városokban fontos dolgokat?

Egy fenét nem értjük. Gondoljunk csak Kövér László fenyegetőzésére a salgótarjáni választások előtt! Orbán haknijában sem az a fontos, hogy segítsen a fideszes vidéki városoknak, sokkal inkább üzenet a többinek: rohadjatok meg, tőlünk ti nem láttok semmit!

Figyelmébe ajánljuk

Polt Péter írásbeli válaszából kiderül: azt sem tudja, miben folyik nyomozás

Elég súlyos ellentmondásra derült fény egy, az orosházi férfi kézilabdát érintő 1,3 milliárd forintos szabálytalan tao-felhasználási ügyben. A minden jel szerint költségvetési csalás gyanúja ügyében tett fel írásbeli kérdést Tóth Bertalan (MSZP) országgyűlési képviselő Polt Péter legfőbb ügyésznek, aki azt válaszolta, hogy az ügyben nem indult büntetőeljárás. A Narancs.hu-t korábban és most is az ellenkezőjéről tájékoztatta a NAV Dél-alföldi Bűnügyi Igazgatósága.  A Sportállamtitkárság hallgat az ügyben.

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.