Autómentes lesz az egész Városliget

  • narancs.hu
  • 2020. július 17.

Belpol

A Hősök terének egy részéről is kitiltják az autókat.

Vitézy Dávid a Facebook-oldalán jelentette be, hogy a  Karácsony Gergely főpolgármester és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter vezetésével működő Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva döntött a kormány a Városliget autóforgalmának változtatásáról.

A döntés szerint a Városligeten átvezető Kós Károly sétányt lezárják az autóforgalom elől, így a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adják át.

A Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a Kormány egyetértése alapján a Budapest Fejlesztési Központ készíti elő, Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett – írja Vitézy.

Emellett felsorolja, hogy a szóban forgó 1415/2020. (VII.16.) kormányhatározat milyen egyéb változtatásokat jelent. Eszerint:

  • Teljesen autómentessé válik a Városliget, lezárják az autóforgalom elől a Kós Károly sétányt és csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is. A forgalmi korlátozás a trolibuszokat természetesen nem érinti.
  • Teljesen autómentes lesz a Hősök tere a Műcsarnok és a Szépművészeti Múzeum előtt.
  • Megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve), a célforgalmi parkolási igényeket a Liget Budapest projektben épült új Dózsa György úti mélygarázs látja el.
  • Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen 1500 férőhelyes új P+R parkoló épülhet az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál, ennek tervezését idén nyáron kezdik.
  • Új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, így a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig.

 

Az előkészítési és tervezési feladatok határidejeként 2023 közepe van megjelölve.

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.