Autósok, felkészülni! Lopakodó jelleggel vezetheti be a kormány a dugódíjat

  • Szalai Anna
  • 2018. november 15.

Belpol

Brüsszel türelmetlen és a kormány merevsége is oldódni látszik. Jöhet a dugódíj?

A fővárosi önkormányzat a négyes metró uniós támogatásáért cserébe vállalta a dugódíj bevezetését. Brüsszel most már türelmetlen. Miközben a kormány merevsége is oldódik a kérdésben.

Budapest készen áll a dugódíj bevezetésére. Legalábbis ez derül ki Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes uniós sürgetésre írt válaszából. „Ha megszületik az elvi döntés, a Parlament elfogadja a szükséges jogszabályi módosításokat, valamint a rendszer kiépítéséhez szükséges források rendelkezésre állnak, a technikai megvalósítás 12 hónapon belül teljesíthető” – írja levelében.

false

 

Fotó: MTI/Bruzák Noémi

A kormány álláspontja is puhulni látszik, hiszen megfelelő üzenettel és támogató beruházásokkal politikai előny is kovácsolható a bevezetésből, hiszen az élhető város koncepció egyre több városlakó számára vonzó. De bőven akadna ehhez tennivaló.

Budapesten jelenleg kevesebb, mint 4000 P+R parkoló működik, holott ennek az ötszörösére lenne szükség. Fejleszteni kellene a közösségi közlekedést is, amihez szintén jól jönne a dugódíjból származó bevétel.

Számos jel utal arra, hogy az előkészítés lopakodó jelleggel már meg is kezdődött. Részletek a Magyar Narancs mától kapható számában.

A lapot keressék az újságárusoknál vagy vásárolják meg online.

Magyar Narancs

A digitális Magyar Narancs digitális olvasójának a digitális olvasáshoz szükség lesz a DIMAG Reader letöltésére. A digitális példányok a következõ platformokon érhetõek el online, és offline is: Iphone/Ipad (iOS), Google Android, PC. Fizessen elõ egy évre, fél évre, negyed évre, egy hétre!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.