A fővárosi önkormányzat a négyes metró uniós támogatásáért cserébe vállalta a dugódíj bevezetését. Brüsszel most már türelmetlen. Miközben a kormány merevsége is oldódik a kérdésben.
Budapest készen áll a dugódíj bevezetésére. Legalábbis ez derül ki Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes uniós sürgetésre írt válaszából. „Ha megszületik az elvi döntés, a Parlament elfogadja a szükséges jogszabályi módosításokat, valamint a rendszer kiépítéséhez szükséges források rendelkezésre állnak, a technikai megvalósítás 12 hónapon belül teljesíthető” – írja levelében.
|
A kormány álláspontja is puhulni látszik, hiszen megfelelő üzenettel és támogató beruházásokkal politikai előny is kovácsolható a bevezetésből, hiszen az élhető város koncepció egyre több városlakó számára vonzó. De bőven akadna ehhez tennivaló.
Budapesten jelenleg kevesebb, mint 4000 P+R parkoló működik, holott ennek az ötszörösére lenne szükség. Fejleszteni kellene a közösségi közlekedést is, amihez szintén jól jönne a dugódíjból származó bevétel.
Számos jel utal arra, hogy az előkészítés lopakodó jelleggel már meg is kezdődött. Részletek a Magyar Narancs mától kapható számában.
A lapot keressék az újságárusoknál vagy vásárolják meg online.
Magyar Narancs
A digitális Magyar Narancs digitális olvasójának a digitális olvasáshoz szükség lesz a DIMAG Reader letöltésére. A digitális példányok a következõ platformokon érhetõek el online, és offline is: Iphone/Ipad (iOS), Google Android, PC. Fizessen elõ egy évre, fél évre, negyed évre, egy hétre!