Autósok, felkészülni! Lopakodó jelleggel vezetheti be a kormány a dugódíjat

  • Szalai Anna
  • 2018. november 15.

Belpol

Brüsszel türelmetlen és a kormány merevsége is oldódni látszik. Jöhet a dugódíj?

A fővárosi önkormányzat a négyes metró uniós támogatásáért cserébe vállalta a dugódíj bevezetését. Brüsszel most már türelmetlen. Miközben a kormány merevsége is oldódik a kérdésben.

Budapest készen áll a dugódíj bevezetésére. Legalábbis ez derül ki Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes uniós sürgetésre írt válaszából. „Ha megszületik az elvi döntés, a Parlament elfogadja a szükséges jogszabályi módosításokat, valamint a rendszer kiépítéséhez szükséges források rendelkezésre állnak, a technikai megvalósítás 12 hónapon belül teljesíthető” – írja levelében.

false

 

Fotó: MTI/Bruzák Noémi

A kormány álláspontja is puhulni látszik, hiszen megfelelő üzenettel és támogató beruházásokkal politikai előny is kovácsolható a bevezetésből, hiszen az élhető város koncepció egyre több városlakó számára vonzó. De bőven akadna ehhez tennivaló.

Budapesten jelenleg kevesebb, mint 4000 P+R parkoló működik, holott ennek az ötszörösére lenne szükség. Fejleszteni kellene a közösségi közlekedést is, amihez szintén jól jönne a dugódíjból származó bevétel.

Számos jel utal arra, hogy az előkészítés lopakodó jelleggel már meg is kezdődött. Részletek a Magyar Narancs mától kapható számában.

A lapot keressék az újságárusoknál vagy vásárolják meg online.

Magyar Narancs

A digitális Magyar Narancs digitális olvasójának a digitális olvasáshoz szükség lesz a DIMAG Reader letöltésére. A digitális példányok a következõ platformokon érhetõek el online, és offline is: Iphone/Ipad (iOS), Google Android, PC. Fizessen elõ egy évre, fél évre, negyed évre, egy hétre!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.