Az osztrák vasút egy hónapra levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról

  • Narancs.hu
  • 2023. szeptember 29.

Belpol

Vitézy Dávid szerint az osztrákok többszöri jelzései után a MÁV egy kis odafigyeléssel megoldhatta volna a helyzetet.

Október 2. és 26. között nem jár a Railjet Budapest és München között, ebben az időszakban a magyar fővárosból induló szerelvények végállomása Bécs, így a német városba csak átszállással lehet majd eljutni – közölte az osztrák szövetségi vasút.

Azt is megjegyzik, hogy az utazók mindenképpen előre vegyenek helyjegyet, mert a győri vasúti fővonal felújítása miatt sok MÁV-járat kiesett, így jelentős növekedés várjató a Railjettel utazók számában – írja a hvg.hu. Az osztrák vasúttársaság felhívta a figyelmet, hogy a Budapest–Szentgotthárd–Graz vonalon mindkét irányban vonatpótló buszokat indítanak, amelyek Kelenföldön és Tatabányán is megállnak, de ezektől is késések várhatók a közúti forgalom miatt.

A Budapest–Bécs vonalon a MÁV építési munkálatai miatt szeptember 18. óta eleve 20-30 perces késésekkel kell számolni, mindkét irányban.

 

A fejleményre Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár péntek reggel a közösségi oldalán reagált. Azt írta, az osztrák vasút a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után jelentette be egyoldalúan, hogy jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat. (A MÁV korábbi közlése szerint a vágányzár alatt a nemzetközi vonatok többsége változatlan menetrend szerint közlekedhet.)

 

Szerinte ezt nyilván azért teszik, mert szeretnék, ha

Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.

„Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe. Ez tényleg a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat:

lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött,

s ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni – az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál” – tette hozzá.

A magyar vasút helyzetét ebben a publicisztikában értékeltük:

A vasúti mellékvonalak bezárásának messzenyúló következményeiről pedig itt írtunk:

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk