Mint ismert, január 16-tól már nem lehet csak simán pusztán felhasználónév és jelszó segítségével használni az Ügyfélkapu felületét, helyette további hitelesítésre is szükség lesz: erre a egyik módszer a kormány által fejlesztetett úgynevezett Digitális Állampolgárság applikáció (amelyről itt írtunk részletesen), a másik az Ügyfélkapu+ nevű azonosítási lehetőség, amely tulajdonképpen a kétfaktoros azonosításra való átállást jelenti, vagyis egy pluszkódra is szükség lesz a sima felhasználónév és jelszó megadásán felül.
A kétfaktoros azonosításhoz egy hitelesítő alkalmazásra van szükség, december elején azonban a fejlesztéseket intéző állami Idomsoft Zrt. kiírt egy hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzést a hitelesítő kódok e-mailben való kiküldésére is. Az volt az ígéret, hogy 2025. január 14-től már nemcsak okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások használatával, hanem e-mailes visszaigazoló kóddal is megtörténhet az Ügyfélkapu+-azonosítás – legalábbis erről kaptak levelet azok, akik még nem állították be az új azonosítási módot.
Kedden délelőtt azonban még egyáltalán nem volt erre lehetőség, az oldal az Ügyfélkapu+ regisztrációjánál még mindig csak az autentikátort kínálta fel, nem volt lehetőség e-mailes kódkérésre.
A 24.hu azt írja, egy regisztrálni próbáló olvasójának az ügyintéző azt mondta, hogy ugyan a mai naptól van erre lehetőség, de még szíves türelmét szeretnénk kérni az élesedésével kapcsolatban.
Az Idomsoft Zrt. egyelőre nem reagált a lap kérdéseire.