Kirúgták a botrányos földárveréseket levezénylő államtitkárt
Bitay Márton

Kirúgták a botrányos földárveréseket levezénylő államtitkárt

  • narancs.hu
  • 2019. február 18.

Belpol

Bitay Mártont ma mentették fel, már meg is van az utódja.

Az Agrárminisztérium szűkszavú közleményéből nem derül ki, miért rúgták ki Bitayt, szemérmesen csak annyit írnak, hogy hétfői hatállyal Áder János köztársasági elnök felmentette megbízatása alól. Bitay Márton vezényelte le azt a botrányokkal tarkított földvásárlási programot még 2015 és 2016  között, melynek során rengeteg – addig bérbe adott – állami tulajdonú földet elárvereztek. A legjobb földek pedig hatalmas mennyiségben kerültek kormányközeli emberekhez.

Bitay utódja Zambó Péter lesz. Róla azt írja a közlemény, hogy az 1999-ben megalakult a természetszerű erdőgazdálkodás alapelveit valló, Pro Silva Hungariae alapító tagja, 2010 májusától megválasztották az Országos Erdészeti Egyesület elnökének. Államtitkári kinevezéséig a Pilisi Parkerdő Zrt. vezérigazgatói beosztását töltötte be.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.