Oltári nagy pofont kapott a pécsi Fidesz: kukából öntötték a propagandaújságot a városháza elé

  • narancs.hu
  • 2018. május 7.

Belpol

Ilyen volt a tegnap esti tüntetés Pécsett.

Tegnap már beszámoltunk arról, hogy Pécsett kormányellenes tüntetés készülődik, aminek előzményeként Alföldi Róbert-plakátokkal fogadták az érkezőket. Ez volt a válasz arra, hogy az Igenis, miniszterelnök úr! című előadást, amelynek Alföldi a főszereplője, nem engedték előadni a városban.

A Pécsi STOP beszámolója szerint tegnap kora este lezajlott a tüntetés, amelyen vegyvédelmi ruhába öltözött demonstrálók tiszították meg a propagandasajtót Pécs főterén. Miután megtisztították, a propagandával teli önkormányzati lapokat kukákba gyűjtötték, majd annak tartalmát kiöntötték a városháza elé.

false

 

Fotó: Facebook/Pécsi STOP

A demonstráción többek között felszólalt Lukácsi Katalin ex KDNP-s, de beszédet mondott Polyák Gábor, a Mérték Médiaelemző Műhely vezetője, aki arról beszélt, hogy ma nincs közszolgálati média, csak nagyon sok közpénzből fenntartott propagandagépezet. A tüntetők követelték, hogy a városházi médiumokban a tisztességtelen és etikátlan szerkesztői gyakorlat és a gyűlöletkeltés azonnal érjen véget, a lapokban az ellenzéki erők is megjelenjenek, a főszerkesztőt pedig azonnali váltsák le, a kiadó ügyvezetőjének pedig vonják felelősségre.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.