Szijjártó összeszólalkozott az OTP védelmében a német külügyminiszterrel

  • narancs.hu
  • 2023. május 23.

Belpol

A Politico szerint a vita jól tükrözi a többi uniós ország növekvő frusztrációját Magyarországgal szemben.

Németország és Magyarország összeszólalkozott a hétfői brüsszeli külügyminiszteri találkozón – írja a Politico négy meg nem nevezett diplomatára hivatkozva.

Szijjártó Péter magyar és Annalena Baerbock zártajtós, külügyminiszteri találkozózóján

arról volt szó, hogy Magyarország addig nem hagyja jóvá a következő szankciós csomagot és az Ukrajnának szánt segélycsomagot, amíg az OTP le nem kerül Ukrajna "háborús szponzorok" listájáról.

Úgy tudni, erre Baerbock, a német külügyminiszter a névtelen források szerint feszült hangulatban kérdezett vissza, hogy az OTP miért ismeri el a luhanszki és donyecki szakadár területeket, és miért ad hitelt orosz katonáknak. A német külügyminiszter ezt pontosan meg nem nevezett "jelentésekre" hivatkozva kérdezte.

A magyar külügyminiszter és az OTP is visszautasította a vádakat, a bank korábban azt állította, hogy a jelentések "nem helytállóak", és azt bizonygatták, vezetősége "nyilvánosan kifejezi Ukrajnának nyújtott támogatását".

Politico forrásai szerint korábban Észtország és Svédország is arra kérte Szijjártót, hogy ne akadályozza az egységes európai fellépést,

a vita jól tükrözi a többi uniós ország növekvő frusztrációját Magyarországgal szemben, amely számos, Oroszország megbüntetésére és Ukrajna támogatására irányuló háborús lépést meghiúsított.

A Politico információi szerint az egyik diplomata értetlenségét fejezte ki, hogy Magyarország miért ragaszkodik az ukrán listához, hiszen annak nincs jogi súlya.

A találkozót követően Josep Borrell, az EU vezető diplomatája arról beszélt, hogy megoldják a nézeteltéréseket. Uniós tisztviselők pedig annak adtak hangot, hogy Borrell várhatóan Kijevet is megkeresi, hogy megvitassák az ügyet.

Az uniós védelmi miniszterek kedden ülnek össze, hogy megvitassák, milyen katonai támogatást nyújtsanak Ukrajnának.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.