Varga Judit a Frizbiben: Péter most rajtam áll bosszút

  • narancs.hu
  • 2024. március 27.

Belpol

Varga Judit Hajdú Péternél beszélt "pokoli házasságáról". Szerinte volt férje nem a hazát akarja megmenteni, csak rajta áll bosszút.

„Hallgattassék meg a másik fél is. Magyar Péter sztoriját már hallottuk, itt az ideje hogy megismerjük a volt feleség, Varga Judit történetét is. Premier: ma 20.00 a Frizbi TV YouTube csatornán” – így hirdette Hajdú Péter a szerda esti interjút az egykori igazságügyi miniszterrel. A beszélgetést azzal vezette fel, hogy nem szeretné, ha a nézők azt gondolnák, ez a felvétel a rogáni propaganda műve, és hogy őt Varga Judit csak azzal tudja meggyőzni, ha bepillantást enged egykori házassága mélységeibe.

A mintegy másfél órás interjúban a Magyar Péter által nyilvánosságra hozott hangfelvétel igazságtartalmáról – Rogán Antal beavatkozásáról a Schadl–Völner-ügy nyomozásába – nem esett szó, csupán arról, milyen körülmények között és milyen célból készíthette azt Magyar Péter.

Varga Judit arról beszélt, ez az interjú megalázó helyzet. Távol akarta tartani magát a bulvártól, és a személyes poklát nem akarta bemutatni, de volt férje lépései után, családja tisztességének és igazságérzetének védelme érdekében vállalta, hogy elmondja, milyen volt az életük.

Azzal tisztában van – ezt többször is mondta –, hogy lesznek, akik nem hisznek neki.

Magyar Péter kapcsolatuk elején megnyerő, elbűvölő ember benyomását keltette, aki szépen ír és jól beszél, akibe beleszeretett, mindketten érdeklődtek a történelem és a közélet iránt, együtt tüntettek 2006-ban Gyurcsány ellen. Annak egy ideig nem tulajdonított jelentőséget a feleség, hogy a férje bántó megjegyzéseket tesz rá, kritizálja a szóhasználatát, mert a bántás után úgy viselkedett, mintha semmi sem történt volna, és tudott bocsánatot kérni, empátiát mutatni. 

Varga Judit részletesen felidézett több olyan esetet, amely rosszulesett neki. Megesett, hogy a férje nem volt hajlandó odaülni a családi asztalhoz, máskor a Balatonnál egy családi nyaraláson elrakta az ő táskáját, bezárta őt egy szobába, ahonnan a nagyobbik fia engedte ki úgy, hogy keresett másik kulcsot. Előfordult, hogy az ő szülei náluk aludtak, ők viszont összevesztek, ő a szülei mellé feküdt, a kanapéra, a férje pedig kiment a konyhába, elővett egy kést, és azzal járkált egy ideig. Megesett, hogy a férje feküdt az ágyon, mellette egy levél Xanax. Ő szólongatta, hogy mi történt, majd mentőt hívott, s ezek után a férje felkelt, közölte, hogy semmit nem vett be. Annak, hogy ilyen életet élnek, a család mellett a közvetlen környezet, a munkatársak is tanúi voltak. Abba, hogyan intézze a magánéletét – hangsúlyozta Varga Judit – a kormány politikusai nem szóltak bele. Családja azonban egy idő után próbálta elérni, hogy vessen véget ennek a házasságnak. 

Hajdú kérdésére, hogy miért nem lépett hamarabb, Varga Judit azt felelte, hogy azért, mert küzdő típus, nem akarta elengedni a házasságot, ha már ennyi évet beletett, és nyilván azért sem, amiért a legtöbb bántalmazott nő, hogy nem ellehetetleníteni akarta az őt bántalmazó férjét, nem börtönbe juttatni, hanem normális életet akart. A válóperükön tényleg virágcsokorral jelent meg Magyar Péter, és valóban felolvasott egy érzelmes szöveget, amitől ő tényleg elsírta magát, mert 16 évük minden drámája eszébe jutott. Ez nem olaszos kapcsolat volt – mondta, utalva arra, hogy a férje ezt a kifejezést használta a házasságukra.

A házaspárról megjelent, idillikus hangulatot sugalló újságcikkek – állítja Varga Judit – a férje szándékának megfelelően jelentek meg. Az interjú során volt férjéről többször is elmondta, nárcisztikus személyiségzavara van. Az a véleménye, Magyar Péter magától értetődőnek vette, hogy születése jogán neki fontos pozíciók járnak, és ezért nem kell dolgoznia, őt és barátait használva jutott előre.

A Magyar Péter által nyilvánosságra hozott hangfelvételről azt mondta, amikor készült, már a végét járta a kapcsolatuk, egy nagy veszekedés után történt. Ő próbálta csillapítani a hangulatot, annak érdekében, hogy legyen rendes egyezség, de már elszánta magát, hogy elmegy: „egy bugyiban eljöttem volna". Volt férje szerinte úgy építette fel a beszélgetést, hogy ez majd jó lesz valamire. 

Az egykori miniszter azt mondja, tiszta a lelkiismerete, nem követett el bűncselekményt. Viszont többször is árulásnak nevezte, amit Magyar Péter tesz most. Állította, volt férje többször is zsarolta azzal, hogy valamilyen felvételeket közzé fog tenni, és ezzel kormányt buktat, neki azonban nem mutatta meg egyiket sem, így arra gondolt, valami olyan videó lesz, amelyen ő a gyerekekkel kiabál, vagy esetleg bántja a férjét. Állította, hogy fenyegető SMS-ek vannak a birtokában a volt férjétől.

Szerinte Magyar most nem azért állt ki a nyilvánosság elé, mert politikai karriert akar építeni, hanem azért, hogy most bosszút álljon, őrajta, amiért elveszítette a nettó havi négymillió forinttal járó pozícióit, és most már nem őt manipulálja, hanem az embereket, akik elmennek a rendezvényeire. Varga Juditnak az emberek reakciója is rosszulesett, az is, hogy a sajtó azt állítja, érzéketlen volt a bántalmazott nők problémáival szemben, miközben ő is ilyen kapcsolatban élt. Emlékeztetett, hogy amikor miniszter lett, három áldozatsegítő központ működött, a végére pedig 17 lett.

Hajdú megjegyzésére, hogy most valójában mindent elveszített, Varga Judit azt mondta, mégis jobban érzi magát, hogy egy éve külön élnek, nemrég beiratkozott egy egyéves asztalosképzésre.

A Frizbi-interjút beharangozó videó után Magyar Péter a Facebookon arról írt, hogy amit most a feleségével művelnek, arra nincsenek szavak, ez a magyar politikatörténet leggusztustalanabb leszámolása és karaktergyilkossági kísérlete. 

„Tudom Judit, hogy olyan helyzetbe kerültél, a hangfelvétel nyilvánosságra kerülésével, amiből nem látsz kiutat. Pont ezért szerettem volna, ha bemész az ügyészségre tanúskodni. Egy olyan maffia kormány van mögötted, amely minden eszközzel zsarol téged, hogy olyan dolgokat állíts, amik nem igazak, csak hogy engem megpróbáljanak az emberek előtt lejáratni. Pontosan tudod, hogy a tét óriási, hogy a Karmelitában rettegnek attól, hogy sok év után most először a magyar embereknek felnyílt a szemük és valódi változást akarnak” – írta. Magyar Péter állítja, ha a vádak igazak lennének, a hatalom lépett volna, nem lett volna lehetőség a válás után arra, hogy közösen neveljék továbbra is a gyerekeiket. Magyar leszögezi, nem fog a volt feleségével nyilvános háborút vívni, mert szerinte a nő csak eszköz a hatalom kezében.

Szintén még az interjú előtt tette közzé nyilatkozatát az Asszonyok a Nemzeti Egységért Mozgalom. A szervezet szerint Magyar Péter egy „általa hallhatóan kierőszakolt beszélgetésről készült hangfelvételt hozott nyilvánosságra”, a nyilatkozatokból egy családi dráma rajzolódik ki, amely a magánszféra része. A mozgalom úgy gondolja, Magyarnak bocsánatot kellene kérnie volt feleségétől, gyermekeitől, illetve a magyar asszonyoktól és családoktól.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.