"Tévésorozatokkal nem foglalkozom" – ennyit mondott Orbán Magyar Péter kijelentéseiről

  • narancs.hu
  • 2024. március 24.

Belpol

Orbán Viktort és Rogán Antalt egy Szabadság téri étteremből kijövet kapták el újságírók. 

Szombaton délután a Szabadság téren, a német megszállási emlékmű miatt tiltakozó civilek mellett egy étteremben találkozott Orbán Viktor miniszterelnök és a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető Rogán Antal, amit a 444.hu szúrt ki.

A lap munkatársai arról kérdezték az étteremből kijövő Orbánt, hogy mit gondol Magyar Péter, Varga Judit volt igazságügy-miniszter volt férjének állításairól, miszerint Rogán Antal belenyúlt az ügyészség munkájába a Völner–Schadl-ügy korrupciós botrány esetében. Orbán erre vállat vonva azt mondta, hogy "de én a miniszterelnök vagyok", és hogy ő kormányzati ügyekkel foglalkozik, majd hozzátette, 

"tévésorozatokkal nem foglalkozom". 

Arra a felvetésre már nem reagált, hogy Rogán Antal viszont egy miniszter, tehát ebben az esetben is egy kormányzati ügyről van szó, inkább beszállt a kisbuszába. 

Ugyanitt Rogán Antalt is megkérdezték ugyanerről, aki azt válaszolta, hogy végigment egy büntetőeljárás, aminek az eredménye látható. Arra a felvetésre, hogy Rogán kabinetfőnöke is érintett a Völner–Schadl-ügy aktáiban, illetve hogy egy bizonyos "Tóni" neve is felmerül,  és hogy ez Rogán Antal lenne, Rogán azt válaszolta,

"nem tudok ilyesmiről".

Végül arra a kérdésre, hogy találkozott-e valaha a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar volt elnökével, a jelenleg a vádlottak padján ülő Schadl Györggyel, Rogán azt válaszolta, hogy "soha". 

Az esetről készült videót a 444.hu oldalán lehet megnézni. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.