Varga Judit a családon belüli erőszakról 2019-ben: „Ez egy politikai hiszti”

Narancsblog

A volt igazságügyi miniszter családon belüli erőszak áldozatának állítja be magát, de hivatalban kifejezetten érzéketlen nyilatkozatai voltak a nőkről.

Még abban az órában posztolt a bukott igazságügyi miniszter, Varga Judit, amikor exférje, Magyar Péter bement az ügyészségre azzal a hangfelvétellel, amit részletesen ismertettünk mi is. Ebben a beszélgetésben elhangzik, hogy Vargának is tudomása volt arról, hogy Rogán Antal kihúzatta a nevét a Schadl–Völner-ügy nyomozati anyagaiból.

Varga Judit ebben a bejegyzésben családon belüli erőszak áldozatának igyekezett beállítani magát, akit verbálisan és fizikailag bántalmaz a részeges férje, és miközben könyvek és övcsatok vágódnak a hátába, magában „egy szép dallamra gondol, hogy minél előbb vége legyen ennek a jelenetnek. Mert rutinom volt ebben bőven.”

Ennek fényében érdekes felidézni, hogy nyilatkozott Orbán Viktor minisztere 2019-ben az isztambuli egyezmény ratifikálásának megtagadásáról és a jogállamisági problémákról. 2019. június 4-én az Európai ügyek-, illetve az Igazságügyi bizottság hallgatta meg Vargát a Parlamentben. Az ellenzéki politikusok arról is kérdezték, hogy mikor ratifikálja Magyarország a nők védelméről szóló Isztambuli Egyezményt.

„Az Isztambuli egyezmény politikai hiszti”

szögezte le Varga. „A nők helyzete a legjobb állapotban van Magyarországon, nem kell választani a család és munka között, a kormány fellép a családon belüli erőszak ellen is. Az áldozatsegítésben, szociális és családpolitikában minden védelem adott.”

Ezek a mondatok szokatlanul érzéketlennek hatottak egy olyan miniszter szájából, aki maga is nő, így joggal várták volna a női választók, hogy a férfiakból álló Orbán-kormányban legalább valaki képviseli őket.

De még furcsább visszaolvasni őket most, amikor reggeli posztja szerint Varga Judit maga is egy tehetlen nő, akinek állítólag másból sem állnak a napjai, mint zsarnoki férjétől retteg.

Az Isztambuli egyezményt a Fidesz azért nem volt hajlandó aláírni, mert – Németh Szilárdot idézve – „a hagyományos családmodellt támadja, ha úgy tetszik, a genderfilozófiát próbálja átültetni”. Pedig az egyezmény preambulumában egész mást olvasunk, mégpedig azt: „a nőkkel szembeni erőszak a nők és a férfiak közötti, történelmileg kialakult egyenlőtlen erőviszonyok megnyilvánulása, amelyek a férfiak részéről a nők feletti uralkodáshoz és a nőkkel szembeni megkülönböztetéshez, valamint a nők teljes érvényesülésének megakadályozásához vezettek.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."