Engedély nélkül használja a CÖF a punkzenekar fotóját

  • narancs.hu
  • 2024. március 27.

Belpol

A Dead Kennedys frontembere szerint mi itt fotelfasiszta rendszerben élünk.

Nem járult hozzá a Dead Kennedys (DK) punkzenekar ahhoz, hogy a Civil Összefogás Fórum új plakátkampányához felhasználja az együttes ismert fotóját – írja a Telex

Arról a plakátról van szó, amelyen Fekete-Győr András, Gyurcsány Ferenc, Karácsony Gergely és Márki-Zay Péter látható egyforma fehér ingben, amelyre a dollár jelét festették. A felirat szerint „megvették őket kilóra”. A hirdetményeket azután kezdték kiragasztani, hogy Orbán Viktor miniszterelnök pont ezt a fordulatot használta március 15-i beszédében. 

Azt, hogy a fotó eredetije a Dead Kennedys együttesé, a 444 írta le.

Seres László újságíró levélben fordult az együttes egykori frontemberéhez, Jello Biafrához, megkérdezve, vajon kértek-e hozzájárulást Magyarországról a dolláros-inges kép felhasználásához. „Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet erre! NEM, egyáltalán nem adtunk engedélyt arra, hogy ez a kísérteties wannabe diktátor Orbán vagy a pártja ezt felhasználja!!! Mi a fenéért támogatná bármelyikünk is az ő fotelfasiszta rezsimjét bármilyen módon? Igen, egész biztosan megsértették mind a DK, mind a neves újhullámos/korai punk fotós, f-Stop Fitzgerald szerzői jogait.” – írta Biafra.

Arról nem írt az énekes, hogy jogi lépésre készülnének a történtek miatt.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)