Ezer és 3

  • Kukorelly Endre
  • 2012. június 10.

Ezer és 3

Zöldség, írás, tanítás, nők, futball, orsz.gyűl., élet, irod., polit., ilyesmik lesznek. Mozart, anya, tűz stb. Éhség, álom. És kezdem lassacskán, összevissza, találomra bemásolni/kommentálni a naplómat. Majdnem mindent, úgyhogy brutál’ lesz, fárasztó és unalmas, aggódom is. Tizenkilenc és háromnegyed évesen kezdtem, sok, sőt rengeteg, ronda határidőnaplók, annyi van belőlük, mint ide a fal.


Vettünk hóvirágot
az aluljáróban.
És rágót.
Na jól van.

És addig-addig szimatoltam, míg hamburgert.
Mínusz 6 fok.
Láttam a földön aludni 3 embert.
Az sok.

Kreatív írást tanítok, szerkesztem a Kalligram című irodalmi folyóiratot, megjelent húszvalahány könyvem, 2010 tavaszától tagja vagyok a Lehet Más a Politika parlamenti frakciójának.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.