A „baloldal által készpénzen megvásárolt” Ady versével emlékeznek meg az ifjú fideszesek a költészet napjáról

  • B.P.M.
  • 2019. április 11.

Fekete Lyuk

„A frontot sosem látta, a harcot betegesen kerülte.”

A választások után nem sokkal indult az azóta megboldogult kormánypárti Magyar Időkben a fideszes konzervatív üstökösként száguldó Szakács Árpád „Kinek a kulturális diktatúrája” című cikksorozata, amelyben „leleplezte” a művészeti ágakat leuraló liberális elnyomást.

Ezen szerzemények sorába illeszkedett Vastag Andrea irodalomtörténész „Az álkereszténység kora” című cikke, amelyben többek között azt írta, „a rendszerváltozáskor (néhol még napjainkban, a magát nemzetinek és kereszténynek mondó oldalakon is az SZDSZ-es 'rendszerváltás' kifejezéssel találkozhatunk) egy magát középjobboldalinak mondó személyekből álló kormány került hatalomra, s ezzel, furcsa-áruló módon megkezdődött a nemzeti érdek és a keresztény Magyarország elárulása.”

Vastag legérdekesebb állítása azonban ez volt: „megdöbbentő, hogy a Tokaji Írótábornak és a Magyar Írószövetségnek magukat középjobboldalinak mondó tagjai az első világháborús évfordulók kapcsán a baloldalt támogató, a baloldal által készpénzen megvásárolt ember keresztény magyar típusának, Ady Endrének a nevével fémjelzik a nagy háborút s annak magyar vonatkozásait.”

Hozzátette, ez nem azt jelenti, hogy Adyt - az igen tehetséges és tragikus sorsú magyar költőt - ki kellene venni a magyar kultúrából, „de azért talán mégse a katonaságot egész életében betegesen, rettegve kerülő, a frontot közelről soha nem látó s rendre a feleségének köszönhetően elkerülő Ady Endrével kellene fémjeleznünk az első világháború magyar vonatkozásait!”

Tehát Ady, aki a katonaságot egész életében betegesen rettegve kerülte, a frontot közelről soha nem látta, továbbá akit a baloldal készpénzen megvásárolt.

Mi pedig ezt most csak így ide tesszük:

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.