A „baloldal által készpénzen megvásárolt” Ady versével emlékeznek meg az ifjú fideszesek a költészet napjáról

  • B.P.M.
  • 2019. április 11.

Fekete Lyuk

„A frontot sosem látta, a harcot betegesen kerülte.”

A választások után nem sokkal indult az azóta megboldogult kormánypárti Magyar Időkben a fideszes konzervatív üstökösként száguldó Szakács Árpád „Kinek a kulturális diktatúrája” című cikksorozata, amelyben „leleplezte” a művészeti ágakat leuraló liberális elnyomást.

Ezen szerzemények sorába illeszkedett Vastag Andrea irodalomtörténész „Az álkereszténység kora” című cikke, amelyben többek között azt írta, „a rendszerváltozáskor (néhol még napjainkban, a magát nemzetinek és kereszténynek mondó oldalakon is az SZDSZ-es 'rendszerváltás' kifejezéssel találkozhatunk) egy magát középjobboldalinak mondó személyekből álló kormány került hatalomra, s ezzel, furcsa-áruló módon megkezdődött a nemzeti érdek és a keresztény Magyarország elárulása.”

Vastag legérdekesebb állítása azonban ez volt: „megdöbbentő, hogy a Tokaji Írótábornak és a Magyar Írószövetségnek magukat középjobboldalinak mondó tagjai az első világháborús évfordulók kapcsán a baloldalt támogató, a baloldal által készpénzen megvásárolt ember keresztény magyar típusának, Ady Endrének a nevével fémjelzik a nagy háborút s annak magyar vonatkozásait.”

Hozzátette, ez nem azt jelenti, hogy Adyt - az igen tehetséges és tragikus sorsú magyar költőt - ki kellene venni a magyar kultúrából, „de azért talán mégse a katonaságot egész életében betegesen, rettegve kerülő, a frontot közelről soha nem látó s rendre a feleségének köszönhetően elkerülő Ady Endrével kellene fémjeleznünk az első világháború magyar vonatkozásait!”

Tehát Ady, aki a katonaságot egész életében betegesen rettegve kerülte, a frontot közelről soha nem látta, továbbá akit a baloldal készpénzen megvásárolt.

Mi pedig ezt most csak így ide tesszük:

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.