Az milyen már, amikor a Jobbik tiszta szívből pofán dicséri Junckert?

  • narancs.hu
  • 2015. november 21.

Fekete Lyuk

Ilyen. A nemzeti szélsőpárt közleménye következik, csak erős idegzetűeknek, s szokás szerint betűhíven, amint épp a gyönge szívükön viselik Európa (bocs, a Vén Európa) sorsát.

A Jobbik üdvözli Juncker döntését az EU és az Eurázsiai Gazdasági Unió közötti együttműködésről.

A Jobbik Magyarországért Mozgalom örömmel értesült arról, hogy Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke a héten Vlagyimir Putyin orosz elnöknek írt levelében szorgalmazta az Európai Unió és az Eurázsiai Gazdasági Unió közötti kapcsolatok szorosabbra fűzését. Noha a levél valódiságát mind az Európai Bizottság, mind pedig a Kreml megerősítette, jellemző, hogy az európai sajtó ezt teljesen elhallgatta.

false

 

Fotó: MTI

A Jobbik reményét fejezi ki, hogy a mostani levél, illetve Juncker október 8-án Passauban elhangzott megjegyzése, miszerint tarthatatlan, hogy az EU és Moszkva viszonyát kizárólag Washington határozza meg, kontinensünk országai közt a kapcsolatok javulását hozza majd magával. Figyelemre méltónak tartjuk, hogy a levélben a Krím félsziget ügyét, mely a szankciók kiváltó oka volt, immár meg sem említik.

A Jobbik szerint Juncker levelével elismerte, hogy az amerikai nyomásra bevezetett szankciós politika nem szolgálja Európa érdekeit. Éppen ezért felszólítjuk a magyar külügyminisztériumot, hogy az év végén, amikor az Oroszország ellen jelenleg érvényben lévő szankciók érvényességéről az EU további döntést hoz majd, támogassák mind a magyar, mind az európai érdekek ellen ható korlátozások haladéktalan feloldását.

Szerzette: Gyöngyösi Márton országgyűlési képviselő, az Országgyűlés külügyi bizottságának alelnöke

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.