Bayer Zsolt attól fél, hogy a liberális világ örömtáncot lejtve cenzúra címen elveszi a fogalmait, értékeit

  • CD
  • 2019. április 8.

Fekete Lyuk

Az egész európai, az egész nyugati civilizációt félti.

Ragaszkodás a régihez, ragaszkodás a fogalmainkhoz, ragaszkodás a hagyományainkhoz és ragaszkodás az értékeinkhez. Ezek ma a cenzúra elleni harc és a szólásszabadság melletti kiállás legfontosabb zálogai – hívta fel nagy komolyan a figyelmet Bayer Zsolt a Századvég Alapítvány Szólásszabadság és cenzúra a 21. században címmel megrendezett hétfői konferenciáján.

Bayer szerint a cenzúra az általunk ismert fogalmak elvételéről szól.

A fideszes publicista egyszersmind mindezek kisajátítását, és az általa vélt sajátos jelentésbeli használatát legitimizálja. Mert ugye a többesszám nyilvánvalóan az egy politikai véleményen lévőkre, egy szekértáborba tartozókra vonatkozik értelmezésében, ahogy az az általa hozott enyhén szólva érdekes példákból (is) kiderült.

Bayer show

Bayer show

 

A Hír Tv beszámolója szerint egy olyan esetet citált a konferencianyilvánosság elé, mely szerint "egy idősödő asszony a homoszexuális fiának és párjának hordta ki a gyermekét, gyakorlatilag a saját unokáját és a liberális világ örömtáncot járt a hírt hallatán".

Majd folytatásként arra emlékeztetett a fideszes megmondó, hogy "amikor egy veronai családügyi konferencián Novák Katalin államtitkár a férfi és nő közötti házasságról, a gyermeknemzés fontosságáról beszélt, a „haladó értelmiség”, olasz újbalosok utcára szólították az embereket, hogy tiltakozzanak a „fasisztoid európai konzervatívok tervei ellen, akik vissza akarják zavarni a konyhába és a szülőszobába nőket.”

Bayer úgy fogalmazott, ha "megengedjük azt, hogy a fogalmainkat és a fogalmaink által megjelölt értékeinket elvegyék tőlünk, folyamatosan megkérdőjelezzék azokat, akkor mindenképpen zsákutcába fog kerülni az egész európai, az egész nyugati civilizáció."

Azt meg ugyebár még csak véletlenül sem engedheti(k) meg.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.