Bayer Zsolt attól fél, hogy a liberális világ örömtáncot lejtve cenzúra címen elveszi a fogalmait, értékeit

  • CD
  • 2019. április 8.

Fekete Lyuk

Az egész európai, az egész nyugati civilizációt félti.

Ragaszkodás a régihez, ragaszkodás a fogalmainkhoz, ragaszkodás a hagyományainkhoz és ragaszkodás az értékeinkhez. Ezek ma a cenzúra elleni harc és a szólásszabadság melletti kiállás legfontosabb zálogai – hívta fel nagy komolyan a figyelmet Bayer Zsolt a Századvég Alapítvány Szólásszabadság és cenzúra a 21. században címmel megrendezett hétfői konferenciáján.

Bayer szerint a cenzúra az általunk ismert fogalmak elvételéről szól.

A fideszes publicista egyszersmind mindezek kisajátítását, és az általa vélt sajátos jelentésbeli használatát legitimizálja. Mert ugye a többesszám nyilvánvalóan az egy politikai véleményen lévőkre, egy szekértáborba tartozókra vonatkozik értelmezésében, ahogy az az általa hozott enyhén szólva érdekes példákból (is) kiderült.

Bayer show

Bayer show

 

A Hír Tv beszámolója szerint egy olyan esetet citált a konferencianyilvánosság elé, mely szerint "egy idősödő asszony a homoszexuális fiának és párjának hordta ki a gyermekét, gyakorlatilag a saját unokáját és a liberális világ örömtáncot járt a hírt hallatán".

Majd folytatásként arra emlékeztetett a fideszes megmondó, hogy "amikor egy veronai családügyi konferencián Novák Katalin államtitkár a férfi és nő közötti házasságról, a gyermeknemzés fontosságáról beszélt, a „haladó értelmiség”, olasz újbalosok utcára szólították az embereket, hogy tiltakozzanak a „fasisztoid európai konzervatívok tervei ellen, akik vissza akarják zavarni a konyhába és a szülőszobába nőket.”

Bayer úgy fogalmazott, ha "megengedjük azt, hogy a fogalmainkat és a fogalmaink által megjelölt értékeinket elvegyék tőlünk, folyamatosan megkérdőjelezzék azokat, akkor mindenképpen zsákutcába fog kerülni az egész európai, az egész nyugati civilizáció."

Azt meg ugyebár még csak véletlenül sem engedheti(k) meg.

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.