Kutya- és macskahússal etetné a dunaújvárosiakat az ellenzéki polgármester-jelölt a fideszes lap szerint

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 27.

Fekete Lyuk

Gyöngyszem.

A dunaújvárosi fideszes önkormányzat által 766 millió forinttal támogatott Crossborder Film Kft. gondozásában megjelenő, Dunaújváros című kiadványban nagy erőkkel kampányolnak Pintér Tamás jobbikos polgármester-jelölt ellen: a „Pintér Tamásék hot dogja” című cikkben igazán eszes dologról írnak – szúrta ki az Index.

Az cikk szerint Nagy-Britanniában az igazságügyi minisztérium betiltotta a kutya- és macskahús fogyasztását, mert a helyi ázsiaiak „előszeretettel fogyasztanak házi kedvenceket”, amire Gyenes Józsefné helyi állatvédő hozzáfűzte: „nagyon veszélyes, amikor egy más kultúrával, szokásrendszerrel rendelkező népcsoport akar asszimilálódni például Európába”.

„Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a jobbikos Pintér Tamás és szövetségesei beengedné a migránsokat az országba, akkor mondhatjuk, hogy ez a téma akár még az asztalunkra is kerülhet” – folytatja az okfejtést a cikk, amire azért juthatott a szerző, mert nemrégiben Pintér Botka László szegedi polgármesternél járt, aki ugyebár – a kormányzati álláspont szerint – lebontaná a kerítést.

„Nyugaton már több helyen engedik is, hogy ezek a migránsok a saját szokásaiknak hódoljanak, idő kérdése lenne, hogy ez meghonosodjon ott is, ahová a betelepítési kvótákkal ilyen csoportokat, népeket betelepítenének" – fogalmaz a név nélküli cikk.

Sikerült összerakni? A jobbikos politikus lebontaná a kerítést, a migránsok bejönnének, így hát a házi kedvencek az asztalra kerülnének. Nem hiszik? „Félő, hogy ezáltal szó szerint értelmet nyerne a hot dog és a macskahúst sem bújtatnák a hamis baknyúl vadasan elnevezés mögé. Soros mondja a verdiktet ezzel kapcsolatban, Pintérék pedig beálltak abba a sorba, akik ezt követnék is” – zárul a cikk.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.