Miskolc, a bűn városa… – Csak erős idegzetűeknek!

  • narancs.hu
  • 2015. december 5.

Fekete Lyuk

A bűnös város rémével most épp a Jobbik riogat. És tessék megkapaszkodni, ezúttal – feltehetően a cukisági kampány részeként – nem is cigányoznak! Sorsod: Borsod.

A dúltkeblű szélsőpárt közleményét természetesen, illetve magyar érzelmeink okán most is betűhíven közöljük. Ám, ha igazat beszélnek, nos, szépen vagyunk… Mindegy is, az tényálladék, hogy valami nagyon bűzlik BAZ megyében!

Helyre kell állítani a miskolci közélet tisztaságát

Miközben az „elmúlt nyolc év” politikusai közül senkit sem juttattak nemhogy börtönbe, de még a vádlottak padjára sem, addig sorra látnak napvilágot a jelenlegi miskolci városvezetéshez tartozó személyek kényes ügyei. Először a Fidesz önkormányzati képviselőjéről, Deák-Bárdos Mihályról érkezett hír, miszerint rendőrségi ügybe keveredett, majd Kriza Ákos kabinetfőnök-helyettesével szemben indult büntetőeljárás. Legutóbb pedig arról számolt be a sajtó, hogy a fideszes vezetés szócsöveként működő Miskolci Kommunikációs Kft. ügyvezető igazgatója került a vádlottak padjára. Az ok: jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés gyanúja.

A Jobbik tudni szeretné: folynak-e még egyéb eljárások a várost vezető más személyek ellen is, várható-e további büntetőeljárások megindítása? Meggyőződésünk, hogy Miskolcot csak erkölcsileg feddhetetlen emberekkel lehet kivezetni abból a válságból, amelybe az elmúlt 25 év politikusai taszították. A városvezetőkhöz méltatlan viselkedéssel, a közéletet megnyomorító, mindent átszövő korrupcióval könyörtelenül le kell számolni. Erre a XX. század korrupcióra berendezkedett pártjai helyett csak egy XXI. századi, tisztességes városvezetés lehet képes.

A Jobbik miskolci frakciója.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.