Szüret extra: A Magyar Nemzet Orbán Viktor lelkét nyalogatja

  • narancs.hu
  • 2014. július 2.

Fekete Lyuk

A lakájmédia újabb gyöngyszemét ajánljuk olvasóink figyelmébe.

„A magyar miniszterelnök a második győzelem alkalmával az őszi önkormányzati választásra és egy régi népi szólásra utalva azt mondta: három a magyar igazság. S ismert enyhe félmosolyával hozzátette, bár a szerénység és az alázat a jó kormányzat ismérve, nézzék el neki, ha most büszke és örül. Az ő példája bizonyítja, hogy a politikusi nagysághoz, a jó kormányzáshoz nem csupán tehetség kell, hanem életerő is. Hatalmas küzdelem és teljesítmény van mögötte, s nem kisebb vár rá. Szinte misztikus dolog, ahogy egy nemzet a legszorítóbb szükség idején kitermeli magából azt a politikust, aki államférfinak bizonyul. A baloldalon az elmúlt negyedszázadban nem termett ilyen férfiú, sőt azt kell mondanunk, hogy egész modern történelmünk során nem. Némelyek úgy vélik, Kádár ilyen személyiség volt, de az ő kétségtelen politikai talentumát nem a nemzeti szükség és akarat, hanem az idegen önkény irányította.”

Magyar Nemzet, Kristóf Attila

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.