A Microsoft becslései szerint a CrowdStrike informatikai hibája miatt okozott pénteki globális összeomlás 8,5 millió Windows-eszközt érintett – írja a Telex a BBC nyomán.
A Microsoft kiemelte, hogy ők nem tartják felelősnek magukat a hibáért.
Azt azonban hozzátették, hogy az informatikai hiba a világ összes Windows-gépének kevesebb mint 1 százalékát érintette.
Péntek reggel arra ébredt a világ, hogy egyetlen informatikai hiba miatt egy csapásra felborult a globális mindennapok rendje. A hiba a CrowdStrike nevű kiberbiztonsági cégnél történt, ők küldtek ki az ügyfeleiknek egy elbaltázott frissítést, ami minden olyan Windowst futtató rendszert kék halálba (BSOD) küldött, amelyre telepítették.
Eleinte úgy tűnt, hogy a Microsoftnál van a hiba, mert a cégnél csütörtök éjjel történt egy leállás, amikor több amerikai légitársaságnál jelentkeztek informatikai problémák a cég Azure felhőszolgáltatásában tapasztalt hiba miatt, de azt néhány órával később javították. A péntek reggeli globális kimaradásoknál is jelezte a Microsoft, hogy vizsgálja, mi történt.
A hiba akkora összeomlást okozott, hogy világszerte repterek bénultak meg, repülőgépek maradtak a földön vagy törölték a járatokat, a vasúti szolgáltatás akadozni kezdett, de több cég és a tévéadások is leálltak.
Az legalább hamar kiderült, hogy nem az egész világot érintő kibertámadás történt.
A történtek azonban így is rávilágítanak arra, hogy a világot mára keresztül-kasul átszövő és egymásra épülő digitális ellátási láncok legalább annyira sebezhetők, mint amennyire kiterjedtek és nélkülözhetetlenek. Az utóbbi években több olyan baleset vagy támadás is történt, amely megmutatta, milyen húsba vágó is ez a kockázat.