Csak az idén 36 milliárd dollárt keres a Pfizer a koronavírus elleni vakcináival

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. november 2.

Gazdaság

Az amerikai cég sorra köti az új szerződéseket az országokkal. 

Javította a koronavírus elleni védőoltásból származó éves bevételi előrejelzését a Pfizer amerikai gyógyszergyártó, miután még több vakcinára van szükség, egyfelől az emlékeztető oltások miatt, másrészt engedélyt kaptak a védőoltás alkalmazására újabb korosztályok esetében.

A New York-i székhelyű vállalat kedden közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentésében jelezte, hogy

idén várhatóan 36 milliárd dollár (több mint 10 ezer milliárd forint) bevételre tesz szert a COVID-19 elleni mRNS vakcina forgalmazásából,

ami 7,5 százalékkal több az előző előrejelzésnél.

A hatalmas keresletnek köszönhetően a BioNTech német biotechnológiai vállalattal közösen fejlesztett vakcina a Pfizer 172 éves történetének egyik legsikeresebb termékévé vált.

Más vetélytársak, így a Moderna és a Johnson & Johnson gyártási nehézségei ugyancsak hozzájárultak ahhoz, hogy a Pfizernek sikerült erősítenie vezető szerepét a koronavírus elleni védőoltások piacán. Emellett forgalomba hozta az oltóanyag emlékeztető adagjait is, miközben várja az illetékes amerikai hatóság engedélyét az 5 és 11 év közötti gyermekeknél történő oltások beadásáról.

A szeptember 31-ével zárult negyedévben a Pfizer bevételei éves összevetésben 134 százalékkal, 24 milliárd 94 millió dollárra emelkedtek. A bevétel legnagyobb szeletét a különböző vakcinák biztosították, az egy évvel korábbi 1,71 milliárd dollárról 14,6 milliárd dollárra nőtt a forgalom értéke.

Csak a koronavírus elleni oltóanyag forgalmazásából 13 milliárd dollár bevétele keletkezett a Pfizernek,

miközben elemzők 10,88 milliárd dollárt vártak.

A vállalat adózás utáni nyeresége 8 milliárd 146 millió eurót tett ki, szemben az egy évvel korábbi 1 milliárd 469 millió dollárral.

A várakozások további javítását ismét a koronavírus elleni védőoltás kiugró forgalma indokolja, ezt azonban részben ellensúlyozzák a megemelt kutatás-fejlesztési költségek, amelyeket a Covid-19 betegség elleni vakcinákra, vírusölő készítményekre és egyéb mRNS-alapú fejlesztési programokra fordítanak.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.