Elképesztő összeget költött a kormány tavaly propagandára

  • narancs.hu
  • 2019. január 8.

Gazdaság

Néhány stadion is felépülhetett volna ebből a pénzből.

A G7 összesítése szerint döbbenetes összeget több mint 50 milliárd forintot költött kommunikációra a magyar állam 2018-ban. Mindezt azon a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (NKOH) keresztül szórták ki, amit spórolási céllal hívtak életre 2015-ben. Bár korábban épp a spórolás jegyében 15 milliárdos éves megtakarítást tűztek célul, a tervet nem sikerült tartani.

A teljes költés közel 40 százaléka, 19 milliárd forint az eredetileg kék plakátokról felismerhető kormányzati kampányokra ment el, de az Orbán Ráhelhez köthető Magyar Turisztikai Ügynökségnek is jutott 12 milliárd forint.

A kommunikációra szánt összes szinte teljes egészében egy vállalkozóhoz, a nyíltan Fidesz-szimpatizáns és jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkező Balásy Gyulához áramlott. A tavalyi ötvenmilliárdos költésből 48,5 milliárdot kaptak az ő ügynökségei.

Balásy Gyula cégei már 2017-ben is rendkívüli ütemben fejlődtek: a két társaság forgalma egy év alatt durván 13-szorosára, négy év alatt több mint százszorosára nőtt.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.