Elképesztő összeget költött a kormány tavaly propagandára

  • narancs.hu
  • 2019. január 8.

Gazdaság

Néhány stadion is felépülhetett volna ebből a pénzből.

A G7 összesítése szerint döbbenetes összeget több mint 50 milliárd forintot költött kommunikációra a magyar állam 2018-ban. Mindezt azon a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (NKOH) keresztül szórták ki, amit spórolási céllal hívtak életre 2015-ben. Bár korábban épp a spórolás jegyében 15 milliárdos éves megtakarítást tűztek célul, a tervet nem sikerült tartani.

A teljes költés közel 40 százaléka, 19 milliárd forint az eredetileg kék plakátokról felismerhető kormányzati kampányokra ment el, de az Orbán Ráhelhez köthető Magyar Turisztikai Ügynökségnek is jutott 12 milliárd forint.

A kommunikációra szánt összes szinte teljes egészében egy vállalkozóhoz, a nyíltan Fidesz-szimpatizáns és jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkező Balásy Gyulához áramlott. A tavalyi ötvenmilliárdos költésből 48,5 milliárdot kaptak az ő ügynökségei.

Balásy Gyula cégei már 2017-ben is rendkívüli ütemben fejlődtek: a két társaság forgalma egy év alatt durván 13-szorosára, négy év alatt több mint százszorosára nőtt.

Figyelmébe ajánljuk

Jancsics Dávid korrupciókutató: Az Orbán család vagy a Matolcsy-klán működése új jelenség

Jancsics Dávid a Leukémia zenekar gitárosaként a hazai underground zenetörténethez is hozzátette a magáét, majd szociológusként az Egyesült Államokba ment, azóta a San Diego-i egyetem professzora. A magyarországi korrupcióról szóló doktori disszertációját átdolgozva idén magyarul is kiadták A korrupció szociológiája címmel. Erről beszélgettünk.

Újabb mérföldkő

  • Harci Andor

Mi lett volna, ha 1969-ben, az amougies-i fesztiválon Frank Zappa épp másfelé bolyong, s nem jelentkezik be fellépőnek a színpadon tartózkodó Pink Floyd tagjai mellé?

Vándormozi

  • - turcsányi -

John Maclean nem kapkodja el, az előző filmje, a Slow West (A nyugat útján) 2015-ben jött ki.