A G7 összesítése szerint döbbenetes összeget több mint 50 milliárd forintot költött kommunikációra a magyar állam 2018-ban. Mindezt azon a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (NKOH) keresztül szórták ki, amit spórolási céllal hívtak életre 2015-ben. Bár korábban épp a spórolás jegyében 15 milliárdos éves megtakarítást tűztek célul, a tervet nem sikerült tartani.
A teljes költés közel 40 százaléka, 19 milliárd forint az eredetileg kék plakátokról felismerhető kormányzati kampányokra ment el, de az Orbán Ráhelhez köthető Magyar Turisztikai Ügynökségnek is jutott 12 milliárd forint.
A kommunikációra szánt összes szinte teljes egészében egy vállalkozóhoz, a nyíltan Fidesz-szimpatizáns és jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkező Balásy Gyulához áramlott. A tavalyi ötvenmilliárdos költésből 48,5 milliárdot kaptak az ő ügynökségei.
Balásy Gyula cégei már 2017-ben is rendkívüli ütemben fejlődtek: a két társaság forgalma egy év alatt durván 13-szorosára, négy év alatt több mint százszorosára nőtt.