KSH: márciusban nem emelkedtek sokat az árak, csökkent az infláció is

  • narancs.hu
  • 2025. április 8.

Gazdaság

A februári katasztrofális adatokhoz képest most már látható némi előrelépés.

4,7 százalékos volt az infláció márciusban, ennyivel nőttek az árak tavaly márciushoz képest. Februárhoz viszonyítva viszont átlagosan nem változtak a fogyasztói árak, így az élelmiszerárak sem a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) keddi tájékoztatója szerint. Az élelmiszer-infláció éves összevetésben 7 százalék volt.

  • Februárhoz viszonyítva az étolaj 4,1, a csokoládé, kakaó 3,4, a büféáruk 2,1, a száraztészta 1,7, a kávé 1,3, a baromfihús 1,2%-kal többe került.
  • A termékcsoporton belül a margarin ára 9,9, a tej és a tejtermékeké 5,4-5,4, a vaj, vajkrémé 5,1, a liszté 2,0, a cukoré 1,9, a sertéshúsé 1,5%-kal mérséklődött.
  • 2024 márciuáshoz viszonyítva a liszt ára 42,2, az étolajé 32,7, a tojásé 26,1, a kávéé 18,6, a csokoládé és kakaóé 17,6, a tejé 16,7, a gyümölcs- és zöldségléé 16,0, a vaj- és vajkrémé 13,7, a baromfihúsé 7,6%-kal. A termékcsoporton belül a párizsi, kolbász ára 1,4, a száraztészta ára 0,8%-kal mérséklődött.
  • Egy év alatt a szolgáltatások 7,5 százalékkal drágultak. A lakbér 11,8, a postai szolgáltatások 11,3, a járműjavítás és -karbantartás 10,3, a lakásjavítás és -karbantartás 10,0, a testápolási szolgáltatások 9,9%-kal kerültek többe.
  • Az alkohol és a dohányáru ára egy év alatt 5,5%-kal emelkedett, ezen belül a szeszes italoké 5,7%-kal. A tartós fogyasztási cikkeknél 2,1%-kos volt az éves infláció.
  • A legnagyobb drágulás februárhoz hasonlóan ismét az ékszereknél lehetett tapasztalni (21,0 százalék), az új személygépkocsik 6,1, a szobabútorok 3,2%-kal kerültek többe, a használt személygépkocsik 2,0%-kal kevesebbe kerültek.
  • A háztartási energiáért 2,7%-kal kevesebbet kellett fizetni. A járműüzemanyagok ára 2,5%-kal mérséklődött, a gyógyszer, gyógyáruk 3,1%-kal drágultak.

Kifejezetten jól alakult a márciusi inflációs adat, majdnem egy százalékot csökkent a februári 5,6 százalékhoz képest.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.